واقعه هفتم تیر، چهره واقعی منافقان را برملا کرد
کد خبر: 1423364
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

واقعه هفتم تیر، چهره واقعی منافقان را برملا کرد

گروه سیاسی: واقعه هفتم تیر موجب شد که چهره منافقان بیش از پیش برای مردم مشخص شود؛ از این‌رو باید تلاش شود برنامه‌های گرامیداشت شهدای هفتم تیر باشکوه بیشتری نسبت به گذشته برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان مرکزی امروز، 7 تیر در همایش بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهید چمران در اراک، گفت: شهدا انسان‌هایی آگاه و با‌بصیرت هستند که تمامی هستی خویش را در طبق اخلاص گذارده و آموخته‌های خود را با بزرگان دینی و مباحث کلام وحی گره زدند و پایدار کردند.

وی اظهار کرد: شهادت یکی از آموزه‌های دینی و عنایتی از سوی خداست که تنها شایستگان مشمول این عنایت خداوند می‌شوند؛ لذا باب شهادت به روی هر کسی باز نمی‌شود.

حجت‌الاسلام مظفری اضافه کرد: شهادت و انسان مکمل یکدیگر هستند، شهادت به انسان زینت می‌دهد و تا زمانی‌که انسان با اعمال صالح آمادگی شهادت را در خود فراهم نکرده باشد، به فیض شهادت نمی‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان‌ تثبیت جایگاه ولایت فقیه در حکومت اسلامی ایران را نتیجه خون شهدایی عنوان کرد که در این راه جان و مال خود را فدا کرده‌اند و گفت: استفاده و بهره‌مندی از منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب باعث شده است که تا خدشه و ضربه‌ای به نظام وارد نشود.

مظفری در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: واقعه هفتم تیر موجب شد که چهره منافقان بیش از پیش برای مردم مشخص شود؛ از این‌رو باید تلاش شود برنامه‌های گرامیداشت شهدای هفتم تیر باشکوه بیشتری نسبت به گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به فلسفه قیام مردم و زمامداری امام راحل، اضافه کرد: امام با قیام خویش درصدد کسب قدرت نبودند؛ ایشان تنها خواستار حاکمیت اسلام و براندازی رژیم ظلم و پایان دادن به سرکشی‌ها و زورگویان عالم بودند.

حجت‌الاسلام مظفری همچنین تکیه بر آموزه‌های دینی و ملاک‌های قرار دادن ارزش‌های اسلامی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای ترقی و معرفی نظام به جهانیان نامید و گفت: دکتر بهشتی در مقابل افرادی که قصد داشتند با زیرپای گذاردن معیارهای اسلامی انقلاب را به جهان معرفی کنند ایستاد و معتقد بود؛ با پلکان حرام به هیچ جایگاهی نمی‌رسیم و تمامی سخنان باید با ادله محکم، معیار قانونی منطبق با دین مبین اسلام همراه باشد.

وی در ادامه بابیان این نکته که دکتر بهشتی در جهت اسلام‌شناسی و ترویج این دین مبین با ارائه و بیان دروغ بسیار مخالف بود، افزود: وی همواره در سخنان خود اشاره داشت که اسلام با صداقت رشد و نمو پیدا می‌کند و این خداوند است که تمامی امور از جمله وحدت و اتحاد مؤمنان را رقم میزند.

این مقام مسئول در پایان، اضافه کرد: اسلام با جوهره دروغ و فریبکاری هیچگونه سنخیتی ندارد؛ ازاین رو بسیار پسندیده است که لحظه لحظه زندگی خویش را از ناراستی پاک کنیم؛ چراکه با استناد به فرمایش بزرگان دینی راه نجات در صداقت و راستی گنجانده شده و هرکس از این مسیر منحرف شود به بیراهه رفته است.

captcha