سؤال از طیب‌نیا در صحن علنی اعلام وصول شد/ نظام بانکی اصلاح می‌شود
کد خبر: 1422454
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سؤال از طیب‌نیا در صحن علنی اعلام وصول شد/ نظام بانکی اصلاح می‌شود

گروه اقتصاد: حجت‌الاسلام رجایی، با اعلام این خبر که سؤال از وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد، اظهار کرد: پیگیر طرحی برای اصلاح نظام بانکی هستیم که امیدوارم به زودی در مجلس تصویب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد رجایی‌باغسیایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اظهار کرد: در پایان جلسه علنی صبح امروز، چهارشنبه، 4 تیر 93 مجلس، سوال 15 نفر از نمایندگان از وزیر اقتصاد اعلام وصول شد.
رجایی در پاسخ به پرسشی درباره دلایل سؤال از وزیر اقتصاد اظهار کرد: دلیل این امر در مورد عملکرد این وزارت‌خانه و بانک مرکزی در حوزه بانکداری و بورس است اما هنوز سؤالاتی که قرار است پرسیده شود معلوم نیست.
نماینده گناباد در مجلس در پاسخ به پرسشی درباره نحوه انجام سؤال از وزرا در مجلس عنوان کرد: طبیعتا این سؤال به کمیسیون مربوطه ارجاع شده و وزیر محترم در کمیسیون به سؤالات پاسخ می‌دهد و اگر نماینده سؤال کننده، قانع نشد و سؤال هم ملی تشخیص داده شد، آنگاه به صحن علنی مجلس رفته و وزیر باید در صحن علنی از خود دفاع کرده و جواب دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه هنوز یک سال هم از عمر دولت یازدهم نگذشته است آیا انجام چنین فشارهایی به برخی وزرا منطقی است و اینکه نگاه کلی مجلس و مخصوصا کمیسیون اقتصادی به عملکرد علی طیب‌نیا چگونه است اظهار کرد: حکم کلی که نمی‌توان صادر کرد چون آقای طیب‌نیا هم نقاط ضعف و هم قوت وجود دارد اما این امر، روندی است که در مجلس و درباره همه دولت‌ها وجود داشته و دارد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره وعده‌های وزیر اقتصاد مبنی بر پیگیری بانکداری اسلامی اظهار کرد: ما جلسات متعددی با ایشان داشته‌‌ایم و ایشان قصد داشتند لایحه‌ای درباره بانکداری اسلامی به مجلس ارائه دهند که البته از دولت قبل هم وجود داشت اما چون در این امر تعلل کردند، خود مجلس پیگیر این قضیه است که طرح اصلاح سیستم بانکی را تصویب کند و اکنون به همراه تعدادی از نمایندگان، مشغول کار بر روی آن هستیم و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده آماده شده و در صحن علنی مجلس تصویب شود تا شاهد ایجاد تغییرات اساسی در سیستم بانکی باشیم.

captcha