مرجعیت شیعه مهمترین بازوی حفاظت از عراق است
کد خبر: 1420353
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب:

مرجعیت شیعه مهمترین بازوی حفاظت از عراق است

گروه سیاسی: امام جمعه شهرستان گناباد گفت: در تحولات اخیر عراق مرجعیت شیعه به‌عنوان بازوی اصلی وحدت و حفاظت عراق شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‎الاسلام حسن صادقی‎نسب، امام جمعه شهرستان گناباد روز گذشته، 30 خرداد در خطبه نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه در تحولات اخیر عراق، مرجعیت شیعه به‌عنوان بازوی اصلی وحدت و حفاظت عراق شناخته شد، گفت: نقش مرجعیت شیعه در پاسداری از کیان اسلام و امت اسلامی در تحولات روز عراق قابل مشاهده است.

وی افزود: در شرایطی که تروریست‌ها، بعثی‌ها و برخی مقامات خیانت‎کار عراقی دست به دست هم دادند تا دولت قانونی مالکی را سرنگون و حمامی از خون به راه بیندازند و حتی حرم ائمه(ع) را تخریب کنند که در این راستا حضرت آیت‌الله سیستانی و سایر مراجع و حتی علمای اهل سنت فتوای جهاد کفایی را صادر کردند و مردم شیعه و سنی نیز به صحنه آمدند.

حجت‎الاسلام صادقی‎نسب با عنوان اینکه غربی‎ها با همه ادعا درخصوص مبارزه با ترورسیم، خودشان هم داعش و هم سایر گروه‌های تکفیری را تجهیز کرده‌اند، بیان کرد: هدف دشمنان اسلام از راه‎اندازی این گروه‌ها، شروع جنگ شیعه و سنی و برقراری حاشیه امن برای ر‍ژیم غاصب صهیونیستی است.

وی ادامه داد: داعش و گروه‌های تروریستی برای گرفتن انتقام و راضی کردن اربابانشان به این حملات وحشیانه اقدام کردند تا دلارهای بیشتری دریافت کنند.

امام جمعه گناباد تأکید کرد: دشمنان اسلام بدانند تا وقتی امت اسلامی گوش به فرمان مراجع هستند، تمامی توطئه‎های آنان علیه اسلام محکوم به شکست است.

وی در ادامه تبیین مباحث اقتصاد مقاومتی به صفت بسیار خوب و پسندیده قناعت اشاره کرد و گفت: قناعت به معنی راضی بودن و بسنده کردن به درآمدهای حلال، پرهیز از زیاده‌خواهی و آلوده شدن به مال حرام است.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با عنوان اینکه برخی به اشتباه تصور کرده‎اند قناعت یعنی تلاش نکردن برای تأمین زندگی، افزود: قناعت به این معنا نیست که مردم به تنبلی روی آورند؛ به‌صورتی که در سیره رفتاری حضرت امیرالمؤمنین(ع) نیز آمده است ایشان قانع‎ترین مردم زمان خویش بودند اما در تولید ثروت، کار و فعالیت از همگان سبقت می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه در تعقیبات نماز می‎خوانیم که خدایا روزیم را زیاد کن.، افزود: قناعت عبارتست از اینکه انسان به مال حلال و درآمد حلال اکتفا کند و خود را به مال حرام آلوده نکرده، همچنین همزمان مدیریت در دخل و خرج داشته باشد.

امام جمعه شهرستان گناباد با بیان اینکه امام علی(ع) قناعت را به مال و ثروتی مثال می‌زنند که هرگز تمام نمی‌شود، افزود: یک پایه مهم اقتصاد مقاومتی، قناعت است که از آن می‌توان نتیجه گرفت «تولید هر چه بیشتر و مصرف هر چه کمتر» تا مسلمانان و جامعه اسلامی محتاج بیگانگان نباشند.

وی در ادامه با یادآوری مناسبت‌های هفته آینده گفت: پنجم تیر به‌عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری شده است که باید یادآوری کنیم که نیروی انتظامی در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب مواد مخدر را بلایی خانمانسوز عنوان کرد که هر کس گرفتار به آن شد نه دنیا دارد نه آخرت، ابراز کرد: مواد مخدر منشأ بسیاری از خلاف هاست لذا همه مردم به‌ویژه جوانان علاقه‌مند به سعادت، باید به شدت از هر گونه موادی حتی سیگار خودداری کنند.

captcha