تفکرات ایجابی لازمه داشتن جامعه‌ای منتظر است
کد خبر: 1416494
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
مستبصر اردنی:

تفکرات ایجابی لازمه داشتن جامعه‌ای منتظر است

گروه اجتماعی: جهت اصلاح جامعه و داشتن جامعه‌ای منتظر باید تفکرات ایجابی باشد زیرا این رفتار مسلمانان است که می‌تواند مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند و اسلام را در دنیا نشر دهد.

مروان خلیفات، اردنی رهیافته به تشیع در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به ویژگی‌های جامعه منتظر عنوان کرد: جهت داشتن جامعه‌ای منتظر باید ابتدا تفکر آن به وجود آید که بعد از انقلاب اسلامی ایران و با اقدامات امام راحل این تفکر به‌وجود آورد.
وی با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی خود زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است،‌ افزود: با این تفکر می‌توان یک جامعه منتظر ساخت که مردم آن با اهداف و آرمان‌هایی که دارند می‌توانند مقدمات ظهور منجی را فراهم کنند.

خودسازی فردی؛ مقدمه داشتن جامعه منتظر
خلیفات تأکید کرد: برای ظهور منجی باید اول اعتقاد خود را تقویت کرد و سپس به خودسازی فردی و اجتماعی پرداخت و تا زمانی‌که خودسازی فردی صورت نگیرد، مسلماً جامعه اصلاح نمی‌شود زیرا برای داشتن جامعه‌ای منتظر باید ابتدا تک تک افراد آن منتظر باشند.
مستبصر اردنی با بیان اینکه تفکرات شیعیان جهت ظهور منجی ابتدا سلبی بود و اکنون ایجابی شده است، گفت: برای اصلاح جامعه و داشتن جامعه‌ای منتظر باید تفکرات ایجابی داشت زیرا این رفتار مسلمانان است که می‌تواند مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند و اسلام را در دنیا نشر دهد.

مردم فقط در زبان دعا می‌کنند که منجی ظهور کند
وی با اشاره به ویژگی‌های انتظار عنوان کرد: متأسفانه برخی از مردم اصلاً به این موضوع توجه ندارند که انتظار چیست؟ و منتظر چه کسی است؟ فقط در زبان دعا می‌کنند که امام زمان(عج) ظهور کند.
خلیفات ادامه داد: برای ظهور منجی باید ابتدا اعتقاد به امام زمان(عج) داشته باشیم و بعد از آن باید بدانیم که امام برای چه غائب است و سپس تلاش کنیم تا زمینه‌های ظهور فراهم شود و اگر هر شیعه‌‌ای این‌گونه فکر کرده و به‌دنبال این هدف رود، قطعاً ظهور نزدیک می‌شود.
این رهیافته به تشیع اظهار کرد: در روایت‌ها آمده است که یاران امام زمان(عج) 313 نفر هستند و تا زمانی‌که این تعداد کامل نشود، ظهور محقق نمی‌شود؛ سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا تاکنون این تعداد کامل نشده است؟ یعنی هنوز 313 نفر که دارای ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) باشند کامل نشده است؟ در جواب باید گفت که در این راستا باید تلاش کنیم فرهنگ سیاسی و ایمانی خود را ارتقا دهیم گرچه سخت است اما برای دستیابی به هدف باید این کار را انجام داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت وحدت مسلمانان تأکید و به نقش علمای شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: متأسفانه علمای 4 مکتب اهل سنت در کشورهای دیگر از وهابیت و پول آن‌ها متأثر هستند زیرا وهابیت در جهان اسلام رعب فراوانی ایجاد کرده است و گاهی اوقات در برخی کشورها مشاهده می‌کنیم که اگر کسی علیه وهابیت صحبت کند، او را می‌کشند.

لزوم ارائه برنامه‌ با محتوای تفکرات اسلامی جهت تقویت وحدت
خلیفات با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ علمای شیعه بالاست و به‌راحتی می‌توان در مجامع عمومی، مساجد و حسینیه‌ها سخنرانی کرد، گفت: برای تقویت وحدت مسلمانان می‌توان برنامه‌های مختلف با محتوای تفکرات اسلامی در تلویزیون و ماهواره را ساخت و این بهترین راهکار است زیرا مردم بیشتر این مسئله را می‌پسندند.
این متسبصر اردنی تأکید کرد: علمای اسلام باید با مشورت و شور با یکدیگر، فرهنگ حقیقی اسلامی را نشر دهند تا کل بشریت بدانند که معنای واقعی اسلام چیست؛ اصلاً چرا به آن اسلام می‌گویند؛ اسلام یعنی ما همیشه سلام می‌کنیم و تو در امان هستی ولی متأسفانه در افعال و کارهای ما این وجود ندارد و برعکس افراد بسیاری به‌دلیل فرهنگ وهابیت از اسلام می‌ترسند.
وی به وحدت مسلمانان شیعه و سنی در ایران اشاره کرد و گفت: مسلمانان اهل تسنن در ایران در کنار شیعیان به‌راحتی زندگی می‌کنند و دارای امکانات مختلف و مساجد جداگانه هستند و این بسیار خوب است و اگر بخواهیم این مسئله را با وضعیت شیعیان در کشورهای مختلف دنیا مقایسه کنیم، می‌بینیم که شیعیان واقعاً مظلوم هستند.

captcha