علم دینی و علوم انسانی اسلامی؛ موضوع شماره جدید فصلنامه «ذهن»
کد خبر: 1414699
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

علم دینی و علوم انسانی اسلامی؛ موضوع شماره جدید فصلنامه «ذهن»

گروه اندیشه: شماره ۵۰ فصلنامه «ذهن» با هفت مقاله علمی ـ پژوهشی و با محوریت مباحث علم دینی و علوم انسانی اسلامی توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شماره 50 فصلنامه «ذهن» با مقالاتی همچون «انحلال مسئله علم دینی در دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی» از سیدمحمدتقی موحد ابطحی، «تقریر غایت‌گرایانه از علم دینی با تکیه بر اندیشه‌های استاد مطهری» از علی‌اصغر خندان و «نقش مفهوم غایتمندی در تعیین نابهنجاری در دوران‌شناسی با رویکرد ماده‌گرایی» از فریبرز باقری منتشر شد.
بنا بر این گزارش، «بررسی و نقد رویکرد حسن حنفی در علوم اسلامی و انسانی» از نصرالله آقاجانی، «بررسی و نقد رویکرد طه عبدالرحمن در اسلامی‌سازی علوم انسانی» از هادی بیگی ملک‌آبادی، «معنایابی علوم انسانی اسلامی در گفتمان‌های اسلام‌گرای معاصر» از حسن ناصر خاکی و نجمه نجم و «معرفت‌شناسی اجتماعی در تفکر علامه شهید مطهری» از عباس کشاورز شکری، زاهد غفاری هشجین و مهدی جمشیدی دیگر مقالات شماره جدید ذهن هستند.
یادآور می‌شود، فصلنامه علمی ـ پژوهشی «ذهن» به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیرمسئولی علی‌اکبر رشاد و سردبیری علیرضا قائمی‌نیا منتشر می‌شود.

captcha