دانشنامه مشهورترین کاتبان قرآن در مدینه منوره منتشر می‌شود
کد خبر: 1413689
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

دانشنامه مشهورترین کاتبان قرآن در مدینه منوره منتشر می‌شود

گروه بین‌الملل: دانشنامه مشهورترین کاتبان و خوشنویسان قرآن کریم با همکاری مجمع چاپ و نشر قرآن «ملک فهد» عربستان در مدینه منوره چاپ و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «باب»، ارائه آماری از مشهورترین کاتبان قرآن کریم از زمان نزول قرآن بر پیامبر(ص) تا به امروز هدف از چاپ این دانشنامه عنوان شده است.
کتب تاریخ، کتب تراجم(زندگی‌نامه‌ها)، فهرست‌های عمومی و فهرست‌های موجود در کتابخانه‌ها و قرآن‌های موجود در کتابخانه‌های مدینه منوره از منابع مورد استفاده در تألیف این دانشنامه است.
محمدسالم بن‌شدید العوفی، دبیرکل مجمع چاپ و ‌نشر قرآن ملک فهد اظهار کرد: تألیف این دانشنامه طبق روشی منظم پیش می‌رود و در حال حاضر شکل اولیه کار تمام شده است.
العوفی در ادامه افزود: در این دانشنامه پژوهشی مختصر درباره مسائل مربوط به کتابت قرآن همچون پیدایش کتابت عربی قرآن، انواع خطوط عربی و سیر زمانی کتابت قرآن از زمان پیامبر(ص) تا به امروز ارائه خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: این دانشنامه همچنین شامل اطلاعاتی درباره انواع خطوط رایج در کتابت قرآن از زمان‌ پیامبر(ص) تاکنون، قرآن‌های معروف در جهان اسلام، نوآوری و ابداع در کتابت قرآن، هنر تذهیب و صحافی قرآن و تلاش‌های مجمع ملک فهد در کتابت کلام وحی است.
محمدسالم بن‌شدید العوفی بیان کرد: این دانشنامه در چاپ اول در 5 جلد منتشر خواهد شد و تعداد جلدهای آن در مراحل بعد به خاطر بازنگری و اصلاحات بیشتر خواهد شد.

captcha