پیشرفت کشور در گروی توجه به توسعه انسانی است
کد خبر: 1405249
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳

پیشرفت کشور در گروی توجه به توسعه انسانی است

گروه اجتماعی: معاون فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: اگر خواهان کشوری توسعه‌یافته در ابعاد مختلف هستیم باید به توسعه انسانی توجه کنیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدحسین ترابی‌زاده، معاون فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز، 20 اردیبهشت در شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: مخاطبان اصلی این جشنواره، انسان‌های کوچکی هستند که بزرگی را به زانو درآوردند و افراد گمنام و بی‌ادعایی هستند.



وی ادامه داد: در تحلیل‌های مسائل اجتماعی گروه‌های متفاوتی است؛ گروه اول سرمایه‌گذاری‌های خود را در جایی انجام می‌دهند که بیشترین سود را برای آن‌ها داشته باشد و گروه دیگر علاوه بر خانواده خود، دیگر افراد را در نظر می‌گیرند اما گروه تکامل‌یافته مبنای تصمیمات خود را انسانیت قرار می‌دهند و دایره خیر خود را فراتر از کوچه، محله و کشور می‌دانند و آن انسانیت است.



ترابی‌زاده با اشاره به اینکه افرادی زیادی در کار خیر هستند، عنوان کرد: عده‌ای در کار ساخت خیران مدرسه هستند و این کار توسعه انسانی را به‌دنبال دارد؛ چراکه اگر خواهان کشوری توسعه یافته در ابعاد مختلف هستیم  باید به توسعه انسانی توجه کنیم.



معاون فنی سازمان نوسازی مدارس کشور با تأکید بر فرمایش امام(ره) که فرمود: مردم بدانند که کمک به مدارس، کمک به خودشان، فرزندانشان و کشورشان است، بیان کرد: همان‌طور که قرآن یک کار خیر را برابر با 700 حسنه می‌داند؛ بنابراین خیران مدرسه‌ساز ما در این زمینه از اجر بالایی برخوردار هستند.



بهترین نوع فرهنگ انسان‌دوستی در ساخت مدرسه خلاصه می‌شود



عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه اگر بخواهیم فرهنگ رو به رشدی داشته باشیم این فرهنگ در مدرسه ساخته می‌شود، اظهار کرد: بهترین نوع فرهنگ انسان‌دوستی در ساخت مدرسه خلاصه می‌شود.



وی با بیان اینکه مردم باید به کمک آموزش و پرورش بیایند، اظهار کرد: فرهنگ مدرسه‌سازی سنت حسنه‌ای است که در صورت تداوم می‌تواند باعث شکوفایی کشور و جامعه شود.

captcha