پرداخت زکات؛ زمینه‌ساز تحقق عدالت اقتصادی
کد خبر: 1401131
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

پرداخت زکات؛ زمینه‌ساز تحقق عدالت اقتصادی

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت قروه با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب پاک شدن جامعه از زشتی‌ فقر و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن می‌شود، گفت: عدالت اقتصادی از رهگذر پرداخت زکات در جامعه ظهور پیدا می‌کند.

ماموستا یدالله محمدی، امام جمعه اهل سنت قروه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب پاک شدن جامعه از زشتی‌ فقر و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن می‌شود، اظهار کرد: عدالت اقتصادی از رهگذر پرداخت زکات در جامعه ظهور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دلسوزی برای احیا و ادای فریضه زکات امری ضروری است، بیان کرد: ترویج و فرهنگ‌سازی احیا و اجرای فریضه الهی زکات که بارها در آیات متعدد قرآن کریم به آن پرداخته شده نیازمند یک مهندسی تبلیغاتی است.

امام جمعه اهل سنت قروه بیان کرد: پرداخت زکات در کنار پاک شدن مال و افزایش روزی ادای این فریضه الهی موجب رهایی از تعلقات مادی و آزادی از جاذبه و کشش مادیات می‌شود.

وی عنوان کرد: به هر میزان در حوزه احیا و پرداخت زکات تبلیغات صورت بگیرد به همان میزان شاهد رشد زکات و رفع مشکلات نیازمندان از قبل آن خواهیم بود.

امام جمعه اهل سنت قروه با اشاره به اینکه زکات نشئت گرفته از اصول اعتقادی مسلمانان بوده و پرداخت آن موجب اقتدار بیش از پیش جوامع اسلامی می‌شود، گفت: امروزه متأسفانه بسیاری از مردم محسنات پرداخت زکات را نمی‌دانند و همین امر موجب بی‌توجهی آن‌ها به این مهم می‌شود.

وی عنوان کرد: زکات در واقع نوعی ایجاد توازن هماهنگ میان اقشار ثروتمند و محروم است که اگر این فریضه به نحو کامل انجام شود، شکاف‌های طبقاتی و فاصله عمیق میان فقیر و غنی از بین می‌رود.

محمدی با بیان اینکه زکات در واقع سهم فقرا در مال اغنیا بوده و پرداخت آن از سوی متمکنان موجب سلامتی مال و فکرشان خواهد شد، گفت: پرداخت زکات در واقع بهترین راه برای ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت است که باید برای ترویج و نهادینه کردن آن از هر ظرفیتی استفاده کرد.

امام جمعه اهل سنت قروه یادآور شد: خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های احیا و ترویج بسیاری از فرایض دینی و اسلامی مهیا شده و این مهم موجب اقتدار بیش از پیش کشور شده است.

captcha