نماز؛ دق‌الباب خانه خدا/ صالحان به رحمت الهی امیدوارترند
کد خبر: 1399523
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
حجت‌الاسلام نورپور عنوان کرد:

نماز؛ دق‌الباب خانه خدا/ صالحان به رحمت الهی امیدوارترند

گروه اندیشه: امام جمعه خرمدره با بیان این‌که نماز دق‌الباب خانه خداست، گفت: هر انسان صالحی که در این در کوفتن جدی‌تر است، امیدش به گشوده شدن باب رحمت الهی و دیدن روی صاحب خانه و اکرام از سوی او بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نورپور، امام جمعه خرمدره روز گذشته، 5 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرمدره  در ادامه شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، با اشاره به فراز «واقمتم الصلاه»، تصریح کرد: نماز، از مهم‌ترین عبادات وتکالیف است و همه انبیاء، مردم را به اقامه نماز دعوت می‌کردند و ده‌ها آیه و هزاران حدیث درباره نماز وارد شده است.
وی با بیان این‌که نماز پرچم اسلام است، افزود: نماز، چهره دین و معرف آئین الهی، پناهگاه محکم در برابر وسوسه‌ها و سلطه‌طلبی‌های شیطان، عامل سرازیری رحمت الهی، بهترین اعمال، ستون دین، اولین پرسش صحنه قیامت و معیار قبول یا رد اعمال انسان است.
امام جمعه خرمدره با بیان این‌که دو رکعت نماز واجب، از 20 حج بهتر است، اظهار کرد: اهمیت اقامه نماز به قدری است که با این‌که بر غیر‌مکلف واجب نیست، ولی ائمه اطهار(ع) دستور داده‌اند تا فرزندان خود را از شش و هفت سالگی سرسفره نماز ببرید و با آن آشنا کنید.
حجت‌الاسلام نورپور با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) درباره نماز، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود: «نماز را ضایع نکنید، هر کس نماز را ضایع کند، با قارون و هامون محشور می‌شود و بر خداست که او را همراه منافقان به آتش وارد کند.»
وی تأکید کرد: به دلیل اهمیت، تأثیر و برکات نماز، اولین اقدام صالحان و یاوران دین خدا، اقامه نماز است و دوزخیان، نخستین دلیل گرفتاری و دوزخی شدن خود را ترک نماز می‌دانند.
این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که نماز دق‌الباب خانه خداست، یادآور شد: هر کس در این در زدن جدی‌تر است، امیدش به گشوده شدن این در و دیدن روی صاحب خانه و اکرام از سوی او بیشتراست.
امام جمعه خرمدره با اشاره به ضرورت الگوگیری از نحوه عبادت ائمه(ع)، یادآور شد: ائمه اطهار(ع) چنان با خضوع و خشوع نماز می‌خواندند که عالم حیران نمازشان می‌شد.
وی درادامه با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت، اظهار کرد: اسلام، دین بهداشت و سلامت است و به سلامت جسم و درمان اهمیت داده است و هم برای پیشگیری از امراض دستورات نورانی و هم برای درمان دستورات اثربخشی دارد.
حجت‌الاسلام نورپور با اشاره به ضرورت توجه به مسائل بهداشتی این شهرستان، عنوان کرد: از مسئولان انتظار داریم تا به مشکلات شبکه بهداشت از جمله فضای بیمارستان شهرستان توجه نمایند.
خطیب نماز جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به فرارسیدن پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس بر اثر طوفان شن درسال 1359، گفت: بعدها خود آمریکائی‌ها اعتراف کردند که هدف از تهاجم به طبس، تنها آزادی گروگان‌ها نبود، بلکه کودتا برای سرنگونی انقلاب اسلامی، هدف اصلی این عملیات بوده است.
وی در پایان تأکید کرد: آمریکائی‌ها تصور می‌کردند که با یک حمله نظامی هم می‌توانند گروگان‌ها را آزاد کنند و هم انقلاب راساقط کنند، اما از امداد خداوند متعال به جبهه حق غافل بودند.

captcha