برگزاری مراسم سوگواره «یاس نبوی» در سنندج
کد خبر: 1387108
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

برگزاری مراسم سوگواره «یاس نبوی» در سنندج

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری مراسم سوگواره «یاس نبوی» ویژه شهادت حضرت فاطمه(س) همزمان با ایام فاطمیه اول، فردا‌ در مجتمع شهید رجایی سنندج خبر داد.

سلمان روحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مراسم سوگواره «یاس نبوی» ویژه شهادت حضرت فاطمه(س) همزمان با ایام فاطمیه اول، فردا، 25 اسفند در مجتمع شهید رجایی سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: این مراسم در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومان(ع)، تقویت باورهای دینی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می‌شود.
روحی بیان کرد: ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به‌عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیات واقفان و ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان از اهداف برگزاری این طرح است.
وی اجرای صحیح نیات واقفان بین عموم آحاد مردم و جلب اعتماد عمومی برای ایجاد وقف‌های جدید به‌ویژه وقف برای حضرت زهرا(س) را از دیگر اهداف اجرای این سوگواره عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: در قالب این سوگواره برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی در‌خصوص فضائل حضرت زهرا(س)، ولایت‌مداری در سیره فاطمه(س)، قرائت و تبیین بخشی از خطبه و زیارت‌نامه حضرت زهرا(س)، شعرخوانی آئینی، پخش کتاب مسابقه یاس نبوی و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای حضرت زهرای اطهر(س) برگزار می‌شود.

captcha