جمع آوری بیش از 1 میلیارد ریال زکات در کنارک
کد خبر: 1383938
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵

جمع آوری بیش از 1 میلیارد ریال زکات در کنارک

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) کنارک از جمع‌آوری 1 میلیارد و 710 میلیون ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

علی شهرکی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) کنارک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، با اعلام خبر جمع‌آوری بیش از 1 میلیارد ریال زکات در کنارک، به بیان مطالبی در خصوص روایات دینی بیان شده در خصوص اهمیت زکات در جامعه اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام تأکید بسیاری بر پرداخت زکات شده است، بیان کرد: بر اساس روایات نقل شده پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) بر پرداخت زکات مبادرت ورزیده و اطرافیان را نیز بر انجام این امر مهم سفارش می‌کردند.

مدیر کمیته امداد کنارک در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد به‌منظور عمل به سنت‌های حسنه اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کند، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف جمع‌آوری زکات محرومیت‌زدایی است.

شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود به محل هزینه زکات جمع‌آوری شده نیز اشاره‌ای داشت و گفت: زکات جمع‌آوری شده در بحث محرومیت‌زدایی و رفع نیازهای خانواده‌های مددجو و همچنین احداث پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان کنارک بیش از 130 روستا وجود دارد که از این تعداد 15 مورد مشمول پرداخت زکات هستند. در 11 ماهه سال جاری اقدامات مختلفی در بحث زکات از جمله برگزاری همایش‌ها، جلسات شورای زکات و اطلاع‌رسانی در بحث زکات از جمله برگزاری جلسات چهره به چهره با کشاورزان عمده‌کار انجام شده است.

captcha