اختتامیه همایش بین‌المللی «غرب، اسلام و چالش‌های فرهنگی» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 1382894
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳

اختتامیه همایش بین‌المللی «غرب، اسلام و چالش‌های فرهنگی» در مشهد برگزار می‌شود

گروه اندیشه: اختتامیه همایش بین‌المللی غرب، اسلام و چالش‌های فرهنگی با حضور علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پنج‌شنبه، پانزدهم اسفندماه در مشهد برگزار می‌شود.

هادی هاشمی، دبیر کمیته اجرایی همایش بین‌المللی «غرب، اسلام و چالش‌های فرهنگی» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: اختتامیه همایش بین‌المللی غرب، اسلام و چالش‌های فرهنگی با حضور علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پنج‌شنبه، پانزدهم اسفند، ساعت 8 صبح  در تالار همایش‌های هلال احمر مشهد برگزار می‌شود.

وی قرائت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی، گزارش حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی، دبیر همایش، ارائه مقالات برگزیده توسط سیدعلی موسوی و مرضیه احمدی، به ترتیب نفرات اول و دوم، سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر، رئیس جامعه‌المصطفی(ص) العالمیة مشهد و علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل را از جمله برنامه‌های این اختتامیه عنوان کرد.

دبیر کمیته اجرایی همایش بین‌المللی «غرب، اسلام و چالش‌های فرهنگی» با بیان اینکه از سه بانو و شش آقا در اختتامیه تقدیر خواهد شد، ادامه داد: تقدیر از برگزیدگان با اهدای جوائز اعم از تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدایای دیگر و همچنین کاشت نمادین سه نهال به مناسبت هفته درختکاری توسط علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، حجج‌الاسلام حسنعلی اخلاقی، رئیس کمیسیون شورای شهر مشهد و معاون پژوهش جامعه‌المصطفی(ص) مشهد و اسدالله اسدی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این اختتامیه به شمار می‌روند.

هاشمی با بیان اینکه این همایش توسط معاونت پژوهش جامعه‌المصطفی(ص) العالمیة مشهد برگزار ‌شد، گفت: 63 مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی غرب، اسلام و چالش‌های فرهنگی ارسال شده است که 5 مقاله از شهرهای قم و تهران هستند.

وی با بیان اینکه مقالات این همایش بین‌المللی در دو محور و دوازده موضوع فراخوان شده بود، اعلام کرد: 24 مقاله در خصوص محور رویکرد فرهنگی دنیای غرب به اسلام و 39 مقاله نیز با محوریت فرصت حضور فرهنگی اسلام در دنیای غرب دریافت شده بود.

دبیر کمیته اجرایی همایش بین‌المللی «غرب، اسلام و چالش‌های فرهنگی» با بیان اینکه فراخوان این همایش علاوه بر زبان فارسی به دو زبان انگلیسی و عربی در نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی(ص) العالمیة اعلام شده بود، تصریح کرد: از مجموع 63 مقاله ارسالی، به ترتیب 20 و 43 مقاله مربوط به بانوان و آقایان است.

captcha