مسئولان برای ترویج ازدواج آسان تلاش کنند
کد خبر: 1376785
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
حجت‌الاسلام یعقوبی:

مسئولان برای ترویج ازدواج آسان تلاش کنند

گروه اجتماعی: امام جمعه بجنورد تأکید کرد: ضرورت دارد تا همه مسئولان در راستای ترویج ازدواج آسان تلاش کنند و جلوی طلاق‌های آسان را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی دوشنبه، 28 بهمن در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، به شناسایی ریشه‌های طلاق و جلوگیری از این معضل فرهنگی در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به منویات و محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با استان در خصوص توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، پیرشدن جامعه و مقابله با حرکت‌های فرهنگی که موجب سست شدن بنیان جامعه می‌شود، بر ضرورت توجه به این موضوع به‌عنوان مهم‌ترین اولویت تأکید کرد.

علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، اجرایی و عملیاتی شده در استان، اظهار کرد: گاهی اوقات عدم اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به دلیل کمبود منابع مالی است.

وی با اظهار اینکه اولویت‌بندی دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای برنامه‌ها به‌عنوان یک تکلیف است، بر جهت‌دهی که به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی استان به‌شمار می‌رود، تأکید کرد.

حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: در 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی حضور حماسی و دشمن‌شکن مردم را شاهد بودیم و امروز سی‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این حضور نهادینه و به فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا، در پایان این نشست اعضا، به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری پرداختند. توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق و پیرشدن جامعه از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

captcha