بیمه فعال قرآنی، زیرساخت تحقق جامعه قرآنی است
کد خبر: 1372740
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
گلایه شرفخانی از توقف بیمه فعالان قرآنی:

بیمه فعال قرآنی، زیرساخت تحقق جامعه قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن انتقاد از شرایط دشوار بیمه فعالان قرآنی عنوان کرد: بیمه این فعالان، از زیرساخت‌های تحقق جامع قرآنی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص بیمه فعالان قرآنی اظهارکرد: یکی از مشکلات اصلی در عرصه فعالان قرآنی و به ویژه مربیان حفظ قرآن کریم، بحث بیمه فعالان قرآنی است.
وی اظهار کرد: در سازمان اوقاف و امورخیریه که تعامل نزدیکی با مربیان حفظ قرآن کریم داریم، مشاهده می‌کنیم که این معلمان قرآنی که به معنای واقعی کلمه از افرادی محسوب می‌شوند که به گسترش فرهنگ قرآن کریم خدمت می‌کنند، در مورد بیمه با مشکل مواجه هستند.
حجت‌الاسلام شرفخانی تصریح کرد: اگر بخواهیم در جامعه نهضت و جهاد قرآنی بر اساس منویات مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند و حرکت جدی در عرصه حفظ قرآن کریم در جامعه ایجاد شود، به طور یقین باید زیرساخت‌های این مسئله را آماده کنیم که بحث بیمه فعالان قرآنی یکی از زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به این هدف متعالی است.
وی بیان کرد: متاسفانه در این موضوع، بیمه فعالان قرآنی را جزء اولویت‌ها قرار نمی‌دهند و یا با جدیت پیگیری نمی‌شود؛ بخشی از مشکل هم مربوط به تنگ‌نظری‌ها بر می‌گردد، به طوری که همواره چنان شرایط دشواری برای این خدمات طراحی می‌کنند که فقط بخش بسیار محدودی در نهایت شامل این تسهیلات می‌شوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این در حالی است که در رشته‌های دیگر مانند هنر، این ملاک‌ها بسیار راحت‌تر و سهل‌الوصول‌تر است و از تسهیلات نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.
وی در پایان پیشنهاد کرد: باید شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کنند تا بتوانند پاسخ‌گوی مطالبات جامعه قرآنی کشور در این موضوع باشند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فدوی
|
-
|
۱۳۹۲/۱۱/۲۰ - ۱۱:۳۲
0
0
شرایط بهره‌مندی از بیمه سخت نیست؛ مشکل توقف بیمه فعالان قرآنی در صندوق حمایت از هنرمندان است که لازم است مدیران دولت جدید توجیه شوند. طبعاً هیچ دولتی با قرآن و فعالان این عرصه مخالفتی ندارد.
مژگان سماعی
|
-
|
۱۳۹۲/۱۱/۲۰ - ۲۳:۴۲
0
0
باسلام وخسته نباشید تورابخدا درتحقق این مهم تلاش بیشتری نمایید منتظرخبر خوشتان هستیم
captcha