اندیشه‌های بنیادین تشیع با برگزاری دوره‌های آموزشی شیعه‌شناسی تبیین شود
کد خبر: 1371204
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
عین‌القضاتی:

اندیشه‌های بنیادین تشیع با برگزاری دوره‌های آموزشی شیعه‌شناسی تبیین شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک با اشاره به علاقه‌مندی مردم برای برگزاری دوره شیعه‌شناسی، گفت: این امر حاکی از آن است که جامعه برای شناخت مبانی اصلی تشیع نیاز به آموزش بنیادین داشته و آموزش‌های ابتدایی آنان را اغناء نمی‌کند.

پیمان عین‌القضاتی، مدیر مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در رابطه با فعالیت‌های این مؤسسه گفت: این مؤسسه از سال 84  تاکنون فعالیت خود را در زمینه‌های فرهنگی ـ قرآنی با رویکرد مباحث عقیدتی، آموزش قرآن و نهج‌البلاغه و تربیتی آغار کرده است.

وی عدم آشنایی نسل جوان با مفاهیم بنیادین و اعتقادی اصول شیعه را از عمده‌ترین مشکلات نسل جدید بیان کرد و افزود: به‌منظور تبیین اندیشه‌های اصولی شیعی برگزاری دوره آموزشی شیعه‌شناسی تحت عنوان حقیقت جاوید یکی از برنامه‌های ریشه‌ای و اساسی این مؤسسه به شمار می‌رود.

عین‌القضاتی ادامه داد: گرایش نسل جدید به موضوعاتی از قبیل سبک جدید و پوشش نامناسب گواه این ادعاست که اقشار مردم اصول اعتقادی و بنیادین اسلامی را به درستی دریافت نکرده و در مواجهه با فرقه‌ها و عرفان‌های نوظهور و تهدیدات فرقه‌ای از لحاظ عقیدتی ضعیف عمل می‌کند.

مدیر مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک ضمن تأکید بر این مهم، گفت: این مؤسسه با برگزاری دوره شیعه‌شناسی قصد دارد بخشی از موضوع عنوان شده را پوشش دهد؛ امید است برگزاری دوره شیعه‌شناسی با عنوان حقیقت جاوید که در سه مرحله مقدماتی، میانی و تکمیلی در حال برگزاری است بتواند بخشی از مفاهیم شیعه‌شناسی را برای نسل جوان و جویندگان حقیقی مبانی دینی و اعتقادی به منصه ظهور رساند.

تشریح نحوه برگزاری دوره شیعه‌شناسی

وی در ادامه به تشریح نحوه برگزاری دوره شیعه‌شناسی پرداخت و اظهار کرد: این دوره بیش از یک‌سال است که فعالیت خود را با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه از شهرهای مقدس مشهد، قم و تهران آغاز نموده و به‌منظور غنای محتوا با مراکز دانشگاهی از جمله جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه، دانشگاه ادیان و مذاهب، مرکز شیعه‌شناسی قم و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در ارتباط تنگاتنگ است.

عین‌القضاتی همچنین از ثبت نام و آموزش 400 داوطلب در مرحله مقدماتی خبر داد و گفت: مرحله مقدماتی از استقبال نسبتاً خوبی برخوردار بود که 80 نفر از داطلبان با حضور در کلاس‌ها و احتساب امتیاز لازم در آزمون مراحل کتبی و شفاهی به مرحله میانی راه یافتند.

وی در ادامه طول زمان برگزاری دوره آموزشی در مرحله میانی را 6 ماهه عنوان کرد و افزود: بخشی از این دوره در روزهای 18 و 19 بهمن‌ماه جاری در قم برگزار می‌شود و منتخبان مرحله مقدماتی از بیانات و فرمایشات آیت‌الله جوادی آملی در خصوص مباحث شیعه‌شناسی بهره‌مند خواهند شد.

عین‌القضاتی ابراز کرد: دوره حقیقت جاوید یک دوره حداقل 2 ساله است که مخاطب را رها نکرده و ذهن مخاطبان را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد؛ لذا امید است با برگزاری دوره نهایی تعدادی مربی تحت عنوان مربی شیعه‌شناسی به جامعه عرضه کنیم.

مدیر مؤسسه اصحاب الثقلین اراک در پایان، خاطرنشان کرد: دوره حقیقت جاوید نشان داد که مردم، علاقه‌مند به آشنایی و درک هر چه بهتر مباحث اصول شیعی هستند و این امر حاکی از آن است که جامعه برای شناخت مبانی شیعه نیاز به آموزش اصول بنیادین داشته و آموزش‌های ابتدایی آنان را اغناء نمی‌کند.

captcha