بیمه 500 فعال قرآنی/ تعیین تکلیف سایر پرونده‌ها تا پایان سال
کد خبر: 1360205
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
حسن محمدی خبر داد:

بیمه 500 فعال قرآنی/ تعیین تکلیف سایر پرونده‌ها تا پایان سال

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از فعال شدن بیمه 500 فعال قرآنی با پیگیری‌های این اتحادیه و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد خبر داد و عنوان کرد: وضعیت سایر پرونده‌ها تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.


حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص بیمه فعالان قرآنی با ابراز نگرانی از وضعیت اختلافات بین سازمان تامین اجتماعی و صندوق هنرمندان و نویسندگان اظهار کرد: بیمه فعالان قرآنی از خدمات ارزشمندی بود که به دلیل درک ضرورت وجود آن، از سوی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایه‌گذاری شده است.



وی ادامه داد: بیمه فعالان قرآنی در این چند سال روند بسیار چشمگیر و رو به رشدی داشته، اما هم اکنون توقف روند بیمه فعالان قرآنی مشکلی است که باید با پیگیری مسئولان با قوانین مدون و دقیق‌تری از سر گرفته شود.



محمدی عنوان کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور قسمتی از روند بیمه فعالان قرآنی در اخذ مدارک و تایید آن‌ها را از سوی معاونت قرآن و عترت بر عهده دارد و پس از جمع‌آوری و تائید مدارک اتحادیه آن را تقدیم صندوق کرده و با تائید و تعامل با سازمان تامین اجتماعی افراد واجد شرایط را معرفی و نامه تائیدیه را به استان‌ها ارسال می‌کند.



این فعال قرآنی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر و پس از برخی تغییر و تحولات در کشور، شاهد اختلاف بین صندوق هنرمندان و نویسندگان و سازمان تامین اجتماعی به دلیل مسائل مالی و اعتباری بوده‌ایم. در این میان با پیگیری‌های اتحادیه و دیگر نهادهای درگیر در این موضوع مقرر شد که این مشکل تا پایان آذرماه حل شود و مسئولان ذی‌ربط قول دادند که کار بیمه فعالان قرآنی از ابتدای آذرماه آغاز شود.



مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: در مذاکرات بعدی انجام شده، قول مساعد داده شد که تا پایان سال این مشکل مرتفع شود؛ این وقفه‌ها موجب انفصال خدمات مذکور شده و موجب بدبینی و مشکلات بسیاری شده است.



وی در خصوص تلاش‌های اتحادیه برای رفع این مشکل گفت: با رایزنی‌های انجام شده با حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، اتحادیه به عنوان نماینده بخش مردمی در راستای تعامل بیشتر با معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی اقدام به جمع‌آوری نظرات از طریق نظرسنجی کرد و با پالایش نظرات رسیده توانست تا مهم‌ترین دغدغه‌های این بخش را شناسایی کند.



مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اهمیت رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی گفت: در این خصوص به عنوان متولی امور اجرایی این بیمه در کشور، به طور مفصل با حجت‌الاسلام حشمتی صحبت کرد‌ه‌ایم و وی شخصاً حل این مشکل را پیگیری خواهند کرد، همچنین طبق آخرین اعلام، پرونده آن دسته از فعالان قرآنی که قبلاً بیمه شده بودند، اما بیمه آن‌ها قطع شده بود، پرداخت شد.



وی توضیح داد: بیمه فعالان قرآنی در 25 شهریورماه سال جاری قطع شد و این در حالی بود که حدود 500 پرونده پیش از قرارداد خود را بسته بودند، اما بیمه برای آنها پرداخت نمی‌شد و به خاطر تاخیر در ارسال نامه این افراد پرونده‌ها به تامین اجتماعی، بیمه آنها نیز متوقف شد که با پیگیری انجام شده بیمه این 500 نفر مجدداً وصل شد.



محمدی در پایان عنوان کرد: طی نامه معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور؛ مقرر شد که بیمه فعالان قرآنی از دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، همچنین در خصوص پرونده‌های جدید تا پایان امروز، 28 دی‌ماه وضعیت نهایی مشخص خواهد شد.

captcha