اجرای برنامه‌های هدفمند در دهه فجر وظیفه شرعی مسئولان است
کد خبر: 1359772
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
عاقلی:

اجرای برنامه‌های هدفمند در دهه فجر وظیفه شرعی مسئولان است

گروه اجتماعی: مسئول کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان‌غربی گفت: نباید صرفا برای رفع تکلیف به اجرای برخی برنامه‌های دهه فجر تن داد، چرا که تمام مسئولان در رابطه با تبیین و شفاف‌سازی ابعاد مختلف پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسئول هستند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، ولی عاقلی، مسئول کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان‌غربی، در  نخستین جلسه کمیته دانشجویی ستاد گرامی‌داشت دهه فجر استان که روز پنجشنبه 26 دی ماه در جهاد دانشگاهی برگزار شد، تاکید کرد: باید از اجرای برنامه‌های کلیشه ای و بی هدف در ایام الله دهه فجر خودداری کرد و در این راستا اجرای برنامه ها نباید صرفا برای رفع تکلیف باشد، چرا که تمام مسئولان در رابطه با تبیین و شفاف سازی ابعاد مختلف پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسوول هستند.



وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های تاثیر گذار و هدفمند در رابطه با بزرگداشت دهه فجر یک وظیفه شرعی برای مسوولان محسوب می شود، گفت: در این رابطه نیز دانشگاه‌ها و دانشگاهیان وظیفه بسی خطیر بر عهده دارند.



عاقلی در ادامه دانشگاه‌ها را مبدا اصلی تحولات دانست و ابراز کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تشکیل شد، این بدان معنی است که جمهوری اسلامی بدون آزادی و آزادی نیز بدون اسقلال کشور، نمی تواند به وقوع بپیوندد.



رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت حضور دانشگاه ها در ارائه برنامه‌های مختص دهه فجر، گفت: دانشگاه ها نشان دادند که در تمامی مسائلی که نظام با آن رو به رو است می توانند حضور فعال و تاثیر گذاری داشته باشند، بر همین اساس نیز باید در تدوین برنامه های دهه فجر حضوری فعال داشته و برنامه های علمی و تاثیر گذار ارائه دهند.



عاقلی با انتقاد از حضور کمرنگ برخی از مسوولان دانشگاهی در جلسات بزرگداشت ایام الله دهه فجر، اذعان کرد: همه ما مدیون انقلاب اسلامی هستیم بنابراین باید مسوولان دانشگاهی با جدیت در برگزاری برنامه‌ها عمل کرده و  منسجم تر و منظم تر در این رابطه باشند.



وی همچنین با تاکید بر اینکه، نامگذاری های سالانه مقام معظم رهبری، کلید واژه های تعالی نظام هستند، گفت: باید تمام برنامه ها، محور ها و عملکرد ها را با این نامگذاری‌ها هماهنگ کنیم تا به رهنمود های مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.



رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با ارائه پیشنهاد تغیر نام کمیته دانشجویی ستاد گرامیداشت دهه فجر به کمیته دانشگاهی این ستاد، تصریح کرد: نه تنها دانشجویان بلکه کل جامعه دانشگاهی اعم از اساتید و کارکنان نیز باید به عنوان هدف در تدوین برنامه های دهه فجر حضور داشته باشند.



عاقلی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه های اجرایی دهه فجر باید بر روی نسل جوان تاثیر گذار و ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را تبیین و شفاف سازی کنند.

captcha