سازمان همکاری اسلامی ادامه شهرک‌سازی در قدس را محکوم کرد
کد خبر: 1358157
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶

سازمان همکاری اسلامی ادامه شهرک‌سازی در قدس را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، با صدور بیانیه‌ای، طرح ساخت 1400 واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه قدس شریف را محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «oic-oci»، «ایاد امین مدنی»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در این بیانیه ضمن محکوم کردن طرح رژیم اسرائیل برای گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین، این اقدام را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست.



وی در این بیانیه تاکید کرد: طرح ساخت 1400 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس شریف، نقش آشکار حقوق بین‌الملل است و به روند مداکرات صلح بین طرفین اسرائیلی و فلسطینی لطمه می‌زند.



دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از نهادهای بین‌الملل خواست تا به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل و موضعی قاطع برای متوقف کردن شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم اسرائیل در قدس و کرانه باختری اتخاذ کنند.



همچنین، ایاد مدنی نهادهای مردمی فعال در زمینه حمایت از حقوق فلسطین را نیز به بسیج عمومی برای مقابله با سیاست‌های نزادپرستانه رژیم صهیونیستی فراخواند.



یادآور می‌شود، مقامات رژیم صهیونیستی از تصویب طرح جدیدی برای ساخت 1400 واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و قدس شریف خبر دادند.

captcha