لزوم پیگیری مسلمانان جهان جهت همبستگی امت اسلامی
کد خبر: 1353125
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
امام جمعه بهنمیر تأکید کرد:

لزوم پیگیری مسلمانان جهان جهت همبستگی امت اسلامی

خبرنگاران افتخاری/ حمیدرضا گل‌محمدی: حجت‌الاسلام شریف‌تبار در خطبه‌های نماز جمعه 20 دی‌ماه، گفت: همه مسلمانان چه در داخل و چه در خارج از کشور باید تلاش کنند تا همبستگی امت اسلامی میسر شود.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن شریف‌تبار، امام جمعه بهنمیر در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی سفارش کرد و ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) درباره معاد باوری مطالبی را ارائه کرد.



وی با اشاره به آیاتی درباره برزخ، عنوان کرد: در کتاب الهی قرآن مجید آمده است که شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند که این آیه دلیل بر وجود برزخ و اثبات آن است.



حجت‌الاسلام شریف‌تبار با گرامیداشت سالروز امامت حضرت مهدی(عج)، افزود: باید تلاش کنیم که منتظران خوبی برای آن حضرت باشیم و آمادگی همه جانبه خود را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم تا برای تبعیت از امامت علوی و مهدوی آماده باشیم.



وی تصریح کرد: برای ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) باید به چهار آمادگی فردی، سیستمی، منطقه‌ای و بین‌المللی برسیم، منظور از آمادگی فردی خودسازی، آمادگی سیستمی شکل‌گیری یاران مخلص، آمادگی منطقه‌ای اتحاد کشورهای اسلامی و آمادگی بین‌المللی بسیج شیفتگان عدالت، معنویت و حریت است.



خطیب جمعه بهنمیر ضمن تبریک هفته وحدت به عموم مسلمانان ایران و جهان، بیان کرد: همه مسلمانان چه در داخل و چه در خارج از کشور باید تلاش کنند تا همبستگی امت اسلامی میسر شود و امت اسلام از توطئه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان جلوگیری کنند تا به سر مقصد منظور برسیم.



وی افزود: توجه به نقاط مشترک مسلمانان، اهتمام به امور مسلمین و دوری از عقاید انحرافی و افراطی و حفظ حرمت مقدسات مذاهب اسلامی زمینه‌های وحدت بین مسلمین را در جهان فراهم می‌آورد و باعث تحکیم و تثبیت وحدت می‌شود.



امام جمعه بهنمیر ضمن محکوم کردن جنایات تکفیری‌ها در عراق، سوریه و لبنان، اظهار کرد: تکفیری‌ها دست‌پرورده آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها هستند و آمده‌اند تا جهان اسلام را به تفرقه دچار کنند.



حجت‌الاسلام شریف‌تبار ادامه داد: امروز برای حل مشکلات کشور نیاز به وحدت هرچه بیشتر داریم و با تکیه بر توانمندی داخل کشور، وحدت، انسجام و همچنین با تبعیت از ولایت فقیه آیت‌الله خامنه‌ای می‌توان در رفع مشکلات مردم و کشور موفق بود و گام‌های مثبتی برداشت.



وی در پایان به سالروز شهادت شهید احمدی روشن اشاره کرد و گفت: هدف روشن از ترور دانشمندان هسته‌ای کشور ضربه وارد کردن بر جهاد علمی کشور و جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی و شکستن مقاومت ملت ایران در برابر استکبار است و شهادت احمدی روشن نشان انتقال ارزش‌ها به نسل دوم و سوم انقلاب است و مسئولان کشور مراقب حیله دشمنان باشند و دشمنان بدانند که ملت عزیز ایران زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود و از حقوق هسته‌ای خود با قدرت دفاع می‌کند.

captcha