اعلام زمان اولین سفر استانی دولت/ توزیع سبد کالا از اول بهمن
کد خبر: 1351597
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
صندوقچه خبر/

اعلام زمان اولین سفر استانی دولت/ توزیع سبد کالا از اول بهمن

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور چهارشنبه 25 دی در خوزستان، توزیع رایگان سبد کالا از اول بهمن‌ماه، تصویب کلیات لایحه بودجه 93 در کمیسیون تلفیق و نخستین نشسست استانداران دولت یازدهم با حضور رؤسای قوا از مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مهم‌ترین رویدادها و اخباری که امروز، دو‌شنبه، 16 دی‌ماه بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری منتشر شد، به شرح ذیل است:



 



جلسه احزاب با رئیس جمهور برگزار می‌شود



عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفت که دومین نشست احزاب با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود که تلاش بر این است که احزاب متولی برگزاری این نشست باشند و ما نیز به آن‌ها کمک می‌کنیم.



 



شروط ایران برای سفر هیئت پارلمانی انگلیس به تهران



حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه طبق برنامه از پیش تعیین شده جک استراو و هیأت پارلمانی به ایران سفر می‌کنند، گفت: به این هیات تاکید شده که باید در چارچوب برنامه‌ای که ایران تعیین کرده سفر خود را انجام دهند و طبیعتا برنامه خارج از آن و هرگونه ارتباطاتی مغایر با این توافق است.



 



حضور رؤسای قوا در نخستین نشست استانداران دولت تدبیر و امید



روح‌الله جمعه‌ای، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور از برگزاری نخستین نشست استانداران دولت تدبیر و امید با حضور روسای قوای سه‌گانه در سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر داد.



 



از این پس سؤالات نمایندگان از وزرا در جلسه غیر رسمی مطرح می‌شود



حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که هیچ خدشه‌ای به تعامل سازنده دولت و مجلس وارد نیست، گفت: مقرر شده سوالات نمایندگان ابتدا در جلسات غیررسمی با مسوولان در میان گذاشته شود.



 



توزیع رایگان سبد کالا از اول بهمن‌ماه



مدیر اجرایی طرح سبد کالایی آخرین جزئیات این سبد را تشریح کرد و گفت: این سبد بصورت رایگان و از اول بهمن ماه از سوی دولت به جامعه هدف در قالب هدیه تقدیم می‌شود.



 



تصویب کلیات لایحه بودجه 93 در کمیسیون تلفیق



اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1393 کل‌کشور در جلسه عصر امروز این کمیسیون کلیات این لایحه را با 39 رأی موافق، 5 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 45 آرای مأخوذه، به تصویب رساندند.



 



کسالت روحانی و لغو دیدارهایش



حسن روحانی امروز قرار بود با اعضای مجمع نمایندگان خراسان شمالی دیدار کند، اما بیماری مانع این دیدار شد و تا بهبود حال رییس جمهور، به روز پنجشنبه موکول شد.



 



زمان و مکان اولین سفر استانی دولت مشخص شد/ رئیس‌جمهور چهارشنبه 25 دی در خوزستان



پس از مطرح شدن بحث‌های فراوان در خصوص انجام سفرهای استانی رئیس جمهور در دولت یازدهم و چگونگی آن، تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ شد. بر این اساس اولین سفر استانی رئیس دولت تدبیر و امید چهارشنبه هفته آینده (25 دی ماه) به خوزستان انجام خواهد شد.



 



آماده ارائه مشاوره نظامی و ارسال تجهیزات به عراق برای مبارزه با القاعده هستیم



سردار حجازی، معاون آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در صورتی که ارتش عراق از ایران برای مبارزه با القاعده کمک نظامی بخواهد تجهیزات و مشاوره در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

captcha