لزوم اطلاع‌رسانی و آسیب‌شناسی دقیق فرهنگ وقف در جامعه
کد خبر: 1348929
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
خدمتگزار تأکید کرد:

لزوم اطلاع‌رسانی و آسیب‌شناسی دقیق فرهنگ وقف در جامعه

گروه اجتماعی: باید اطلاع‌رسانی و آسیب‌شناسی دقیقی در رابطه با وقف صورت گیرد تا مردم با این نهاد ارزشمند و مهم بهتر و بیشتر آشنا شوند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی امروز، 9 دی در بازدید از اداره‌کل اوقاف استان و در جمع پرسنل این اداره با تبریک هفته وقف، گفت: اوقاف و امور خیریه نهادی ارزشمند است که در راستای تحقق منویات و اهداف واقفان به ارائه خدمت می‌پردازد که خدمتی بی‌نظیر است.



وی ادامه داد: وقف کنندگان افرادی متمول، متمکن و متدینی هستند که تصمیم می‌گیرند سایر افراد جامعه به‌ویژه افراد نیازمند جامعه را در مال و ثروت خود سهیم کنند.



استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر در انجام امور خیریه و وقف خواسته واقفان به طور دقیق و مشخص مورد توجه قرار گیرد و دیگران ببینند که این امر به دقت و به‌طور کامل انجام می‎شود قطعاً تشویق می‌شوند تا در این امر خدا پسندانه بهتر و بیشتر مشارکت داشته باشند.



 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر مردم اطلاعات کمی نسبت به وقف و اهداف مقدس آن دارند، گفت: باید اطلاع‌رسانی و آسیب‌شناسی دقیقی در این رابطه صورت گیرد تا مردم با این نهاد ارزشمند و مهم بهتر و بیشتر آشنا شوند.



 خدمتگزار، وقف را تنها منحصر به مال و ثروت و ملک و املاک ندانست و تصریح کرد: افراد می‌توانند از حرفه، تخصص و حتی توان خاصی که در زمینه‌های مختلف دارند برای وقف و کمک به دیگران استفاده کنند که این امر در کشور در حال حاضر به انجام می‌رسد.



 و ی در ادامه با بیان اینکه حماسه 9 دی به معنی تحقق واقعی منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی از سوی مردم بود، گفت: مردم همواره به‌عنوان بهترین پشتوانه در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های انقلاب اسلامی حضوری هوشمندانه و پر شور و شعور داشته‌اند.



استاندار خراسان جنوبی حماسه 9 دی را دفاع از انقلاب اسلامی و نظام و دولت دانست و یادآورشد: انقلاب اسلامی متعلق به تمامی مردم است که در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور داشته‌اند.

captcha