دستور برای شناسایی ویژه‌خواران تا پنجره‌‌ای که همیشه باز نمی‌ماند
کد خبر: 1347892
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
صندوقچه خبر/

دستور برای شناسایی ویژه‌خواران تا پنجره‌‌ای که همیشه باز نمی‌ماند

گروه سیاسی: دستور روحانی برای شناسایی ویژه‌خواران و صاحبان درآمدهای غیرموجه، هشدار نسبت به باز نماندن همیشگی پنجره نیمه‌باز ایران و توافق نوبخت و لاریجانی درباره چالش بودجه استان‌ها از جمله اخبار مهم امروز بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی (ایکنا)، مهم‌ترین اخباری که امروز، ‌‌شنبه هفتم دی، بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ارسال شده بود، به شرح ذیل است:



دستور روحانی برای شناسایی ویژه‌خواران و صاحبان درآمدهای غیرموجه



حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به اسحاق جهانگیری رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دستور داد تا اقدامات لازم را برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء‌استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه فراهم کرده‌اند در اولویت کار قرار دهد.



پنجره نیمه باز ایران همیشه باز نمی ماند/ فرصت را غنیمت بشمارید



بونینو وزیر خارجه ایتالیا به اتحادیه اروپا هشدار داد: پنجره نیمه‌باز ایران با حسن روحانی و ظریف به هزار دلیل برای همیشه باز نمی‌ماند و برای همین عنصر زمان در گفت‌و‌گوی غرب با تهران اساسی و مهم است.



بازدید بازرسان از اراک در چهارچوب توافق تهران با آژانس انجام شد



رضا نجفی ، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تدرباره بازدید اخیر بازرسان از کارخانه تولید آب سنگین اراک اظهار کرد: ایران صرفاً در چارچوب توافق تهران با آژانس، از بازرسان خواست تا برای بازدید از تأسیسات تولید آب سنگین اراک به ایران بیایند.



وی گفت: ایران هیچ درخواستی برای حضور بازرسان و بازرسی از تأسیسات و مراکز هسته ای در چارچوب توافق ژنو نداشته است، اما در برخی رسانه‌ها عنوان شد که ایران در چارچوب توافق ژنو از بازرسان آژانس برای بازدید و بازرسی از تأسیسات هسته‌ای اش علاوه بر تأسیسات تولید آب سنگین اراک، دعوت کرده است.



نشست هم‌اندیشی دولت با احزاب کشور 14 دی‌ماه برگزار می‌شود



روح الله جمعه‌ای، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و اموربین‌الملل وزارت کشور از برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی دولت تدبیر و امید با احزاب کشور در روز شنبه 14 دی‌ماه خبر داد.



چنانچه تدلیس در قانون بود دوستان حجاریان بیشتر متضرر می‌شدند



محمود عباس‌زاده مشگینی مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت نهم و دهم گفت: از نظر حقوقی انتخابات یک روند کاملا قانونی است که شروع و پایان دارد و تکلیف هر مسئله را در هر مرحله قانون تعیین می کند و اتفاقا کلی مفاهیم حقوقی و عناوین مجرمانه و مجازات در قانون انتخابات وجود دارد لیکن عبارت «تدلیس» در کتاب قانون انتخابات ما وجود ندارد هر چند اگر روزی قانون انتخابات ما متکامل بشود و مصادیق تدلیس در قانون گنجانده شود به نظر بنده خیلی خوب است لیکن دوستان جناب آقای حجاریان بیشتر متضرر می‌شوند.



احضار وزرای اطلاعات، خارجه و کشور به مجلس



سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سؤال نمایندگان از وزرای خارجه، اطلاعات و کشور درباره دیدار هیئت پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی گفت: سؤال از سه وزیر تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.



رهبر انقلاب فرمودند دستگاه‌های دولتی مطلقاً نباید پول بیت‌المال را صرف توقف نسل کنند



حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صریحاً تأکید فرمودند: دستگاه‌های دولتی مطلقاً به خود اجازه ندهند پول بیت‌المال برای اینکه (رشد) نسل متوقف شود، هزینه شود.



توافق نوبخت و لاریجانی درباره چالش بودجه استان‌ها



غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از توافق رئیس مجلس و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص تعیین تکلیف هدفمندی در لایحه بودجه 93 و بودجه استان‌ها خبر داد.



آمریکا در پی توقف معامله «گاز ایران در برابر طلای ترکیه» است



بنابر گزارش فارین پالیسی در مرکز رسوایی فساد اقتصادی ترکیه، طرحی به نام گاز در برابر طلا است که دولت اوباما مصمم است آن را متوقف کند.



جلسه هیئت نظارت مجلس با اعضای تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی درباره نمایندگان متخلف



غلامرضا اسدالهی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فهرست اسامی نمایندگانی که از مرتضوی بن کارت هدیه دریافت کردند تاکنون به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نشده است اظهار داشت: از علیرضا محجوب و نادر قاضی پور به عنوان اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی دعوت کردیم که برای ارائه گزارشی از تخلفات نمایندگان در این پرونده در جلسه هفته آینده هیئت حضور یابند.



طرح جدید «افزایش تعداد سانتریفیوژها» در مجلس همزمان با طرح غنی‌سازی 60 درصد



همزمان با تهیه طرح الزام دولت به غنی سازی 60 درصد توسط عده ای از نمایندگان مجلس، طرح دیگری نیز توسط برخی نمایندگان به منظور افزایش تعداد سانتریفیوژ‌ها در حال تهیه است.



طرح افزایش سانتریفیوژ‌ها در حالی توسط برخی نمایندگان مجلس پیگیری می شود که آخرین خبر‌ها از طرح «الزام دولت به غنی سازی 60 درصد» حاکی از این است که تا کنون 100 نفر از نمایندگان مجلس پای این طرح را امضاء کرده‌اند و این طرح قرار است به هیئت رئیسه مجلس تحول داده شود.



تشریح روند حذف برخی دهک‌ها از دریافت یارانه توسط سخنگوی دولت



محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به توضیحاتی درباره برخی اخبار مبنی بر حذف برخی دهک‌های بالای درآمدی جامعه از جمع یارانه‌بگیران گفت: آنچه تاکنون با عنوان هدفمندی یارانه‌ها در کشور اجرا شده، با اهداف قانونی فاصله زیادی دارد.



سخنگوی اشتون از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در روز دوشنبه را تأیید کرد



مایا کوسیانچیچ، سخنگوی کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: دیدار کارشناسان فنی با ایران روز 30 دسامبر در ژنو صورت خواهد گرفت.



«رای ما کو؟» یک شعار احساسی بود



محمد‌جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: مردمی که در [خرداد 88] در خیابان‌ها بودند، مردم بدی نبودند و همیشه این جریان اغوا وجود دارد، مردم در ذهنشان القاء شد که حقشان خورده شده می‌گفتند رای ما کو؟ ما می‌خواهیم رای‌مان را پس بگیریم، توجه داشته باشید که این یک شعار احساسی است در حقیقت رای آنها در صندوق‌های پلمپ شده بوده و حتی به تعدادشان نیز دست نخورده بود این القاء وقتی با حجم عظیم رسانه‌ای در داخل و خارج و به زبان کسانی که در انقلاب سابقه داشته‌اند بیان شد مردم عصبانی شدند، اما به دنبال تغییر نظام اسلامی نبودند.



فتنه 88 دعوای احمدی‌نژاد و موسوی نبود



حمیدرضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی سپاه گفت: ریزش فتنه از خطبه 28 خرداد مقام معظم رهبری آغاز شده و با راهپیمایی روز قدس ادامه یافت و در روز 9 دی فرو ریخت و همه فهمیدند چرا که ماجرا بر سر دعوای احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی و تقلب و به تعبیری جدید تدلیس انتخاباتی نبود بلکه بحث بر سر سناریوهای طراحی شده از سوی عده‌ای خاص بود.



جایزه استکبار به عوامل فتنه، قلاده‌های بردگی بود



سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ملاقات رئیس دفتر نفر دوم فتنه با شاه جنایتکار بحرین که دستانش به خون شیعیان مظلوم آغشته است برای جمع‌آوری پول اشاره و تصریح کرد: امروز هم حمایت از فتنه‌گران توسط استکبار وجود دارد که در جدیدترین نمونه آن جاسوسان استکبار به ایران آمده و به عامل فتنه جایزه می‌دهند که در واقع این مدال‌ها، قلاده های بردگی و نوکری برای خدمت به استکبار است.



وقتی دبستان بودم پوزیتیویسم منسوخ شد



محمود سریع‌القلم، استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: ده‌ها بلکه صدها مصداق وجود دارد که توانایی‌ها و کیفیت‌ها در جغرافیایی خاص قرار دارد. به نظر می‌رسد مخالفت با غرب  در جامعه ما کمتر ریشه‌های فکری دارد بلکه بیشتر جنبه‌های روحی و روانی دارد. توضیح می‌دهم  قبل از اینکه شتاب‌زده به این عبارت واکنش نشان دهید اجازه دهید توضیح داده شود.

captcha