مقابله با استکبار جهانی با روحیه انقلابی میسر است
کد خبر: 1344771
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۴

مقابله با استکبار جهانی با روحیه انقلابی میسر است

گروه سیاسی: امام جمعه رفسنجان گفت: مقابله با استکبار جهانی و ایستادگی در برابر دنیای آنان تنها با داشتن روحیه انقلابی میسر است و این روحیه را باید در کالبد خود ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان روز گذشته، 29 آذر در خطبه‌های ‌نماز جمعه این‌ شهرستان  با بیان اینکه رعایت تقوا بهترین توشه آخرت است، گفت: ترک واجبات و انجام معصیت‌ها انسان را از نعمت‌های آخرت بی‌بهره می‌سازد.

وی تصریح کرد: مقابله با استکبار جهانی و ایستادگی در برابر دنیای آنان تنها با داشتن روحیه انقلابی میسر است و این روحیه را باید در کالبد خود ایجاد کنیم.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: آمریکا خودش حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد و از آن طرف علیه کشورها قطعنامه صادر میی‌کند و این نشان از خودکامگی این دولت عهدشکن دارد.

وی حضور مردم و به‌ویژه جوانان را در استقبال از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از نجابت و درک بالای آنها دانست و افزود: جوانان ما با رعایت مصالح انقلاب و شهرستان در طول سفر آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی همکاری لازم را داشتند.

حجت‌الاسلام رمضانی‌پور با اشاره به آیه 86 سوره مبارکه بقره«أُولَئِکَ الَّذِینَ اشْتَرَوُاْ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالآَخِرَةِ فَلاَ یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلاَ هُمْ یُنصَرُونَ؛ همین کسانند که زندگى دنیا را به [بهاى] جهان دیگر خریدند پس نه عذاب آنان سبک گردد و نه ایشان یارى شوند» بیان کرد: کسانی‌که دل در گرو دنیا داده‌اند، حق را نمی‌بینند و به دنبال باطل می‌روند و در عذاب آنها تخفیفی داده نمی‌شود و نیز کسانی‌که آن را یاری می‌کنند هم در عذابشان تخفیفی نیست.

امام جمعه رفسنجان گفت: امام صادق(ع) فرمودند، کسانی‌که آخرت را به دنیا فروختند و جان‌های خود را در گرو عذاب الهی دادند، کاش می‌دانستند که جانشان را به عذاب فروخته‌اند.

حجت‌الاسلام رمضانی‌پور به روز ملی ایمنی در برابر زلزله اشاره و خاطر نشان کرد: سخت‌گیری‌ها در برابر ساخت و ساز از سوی مهندسان و شهرداری‌ها به نفع خود مردم است و مردم باید مقاوم‌سازی کنند تا برابر خطرهای احتمالی حوادث طبیعی نگرانی نداشته باشند.

captcha