اعلام شرط تداوم مذاکرات هسته‌ای/ تجمع عجیب مقابل نهاد ریاست جمهوری
کد خبر: 1343284
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
صندوقچه خبر؛

اعلام شرط تداوم مذاکرات هسته‌ای/ تجمع عجیب مقابل نهاد ریاست جمهوری

گروه سیاسی: خروج مذاکرات از مسیر، تجمع رانندگان تاکسی در مقابل نهاد ریاست جمهوری در اعتراض به توهین‌های مشاور روحانی و مشروط بودن تداوم مذاکرات هسته‌ای به تصمیم شورای عالی امنیت ملی از عناوین خبری امروز بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهم‌ترین اخباری که امروز، دوشنبه 25 آذرماه بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ارسال شده بود، به شرح ذیل است:



 



اقدامات ویژه رئیس‌جمهور در خصوص حادثه تروریستی عراق



حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز گذشته در گفت‌و‌گویی تلفنی با نوری المالکی نخست‌وزیر عراق و تأکید بر لزوم تأمین امنیت و حفاظت ویژه از ایرانیان مقیم و مشغول به کار در شهرهای عراق و زائران عتبات عالیات از وی خواست نسبت به تعقیب، دستگیری و مجازات عاملین حمله تروریستی به تکنسین‌ها و کارگران ایرانی احداث خط لوله گازی در استان دیاله اقدامات لازم را انجام دهد.



روحانی همچنین با ابراز تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه و آرزوی سلامتی برای مجروحان آن، با صدور دستوری از بنیاد شهید خواست نسبت به خانواده شهدای این حمله تروریستی اقدامات ویژه و رسیدگی‌های لازم صورت پذیرد.



رئیس‌جمهور همچنین به دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط دستور داد نسبت به تسریع در درمان مجروحان این حادثه اقدامات لازم انجام گیرد.



 



نخستین کشتی اقیانوس‌پیما در مراحل پایانی ساخت



امیر دریادار امیر رستگاری، مدیرعامل سازمان صنایع دریایی گفت: هم‌اکنون نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای مؤسسه اقیانوس‌شناسی ایران در صنایع دریایی شهید درویشی وزارت دفاع در حال ساخت است که‌در آینده نزدیک این کشتی ‌به آب انداخته می‌شود‌ تا پژوهشگران ایرانی بتوانند در اقیانوس‌ها کارهای تحقیقاتی و علمی انجام دهند.



 



همه باید پشت سر شعار «ما می‌توانیم» که رهبر انقلاب مطرح کرده‌اند حرکت کنیم



حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین همایش تجلیل از پژوهشگران کشور گفت: شعار ما می‌توانیم که مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید دارند، شعار به حقی است که همه باید پشت سر این شعار حرکت کنیم، اما این «ما می‌توانیم» باید در چارچوب برنامه جامع و نقشه جامع پژوهش کشور باشد و الا در مسیری حرکت می‌کنیم که ده‌ها سال زمان نیاز دارد به آن برسیم در حالی که در مسیر دیگری با زمان کمتری به آن دست می‌یابیم.



 



تجمع رانندگان تاکسی در اعتراض به توهین‌های مشاور روحانی



جمعی از رانندگان تاکسی شهر تهران در اعتراض به اظهارات توهین‌آمیز محمود سریع القلم، مشاور رئیس‌جمهور، صبح امروز در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.



محمود سریع القلم چندی پیش در برنامه‌ای که توسط مؤسسه فرهنگی «امام موسی صدر» تدارک دیده شده بود، به نقد پوپولیسم پرداخت و گفت: یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان‌ها بدود تا هزینه سه بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می‌پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته‌ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سؤال بدهد.



 



عراقچی فردا صبح با اشتون در بروکسل دیدار می‌کند



سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات آلمان به برلین رفته، فردا سه‌شنبه ٨ صبح به وقت بلژیک با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل ملاقات و گفت‌وگو می‌کند.



 



برنامه هسته‌ای ایران در دستور کار امروز نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا



شورای متشکل از وزیران اتحادیه اروپا به ریاست «کاترین اشتون» مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا امروز با هدف رایزنی درباره شماری از مسایل جهانی از جمله برنامه هسته‌ای ایران و تحولات اوکراین تشکیل جلسه دادند.



 



غرب از توهم «غنی‌سازی صفر» خارج شده است



محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی تفصیلی با «دیوید اینیاتوس» از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، درباره غنی‌سازی تأکید کرد: ایران با رعایت برخی محدودیت‎ها و با شفافیت بیشتر به آن ادامه خواهد داد و گفت: حال که اینقدر وقت گذاشته‎ایم و تلاش کردیم تا غرب از توهم غنی‌سازی صفر خارج شود، هیچ دلیلی نمی‎بینیم که از آن دست بکشیم.



 



ادامه مذاکرات کارشناسی؛ منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی



سیدعباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در مورد این مسئله که با توجه به کارشکنی‌های اخیر، علیه مذاکرات ایران و 1+5 توافقنامه به مرحله قبلی خودش برمی‌گردد و یا لغو می‌شود، اظهار کرد: مراتب توسط شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است و براساس تصمیمی که در آنجا گرفته شود ما مذاکرات را مجدداً آغاز خواهیم کرد.



 



قرارداد فروش ۱۷شرکت تأمین اجتماعی به بابک زنجانی «کان‌ لم ‌یکن» شد



مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بین سازمان تأمین اجتماعی و بابک زنجانی به‌دلیل خرید 17 شرکت بزرگ زیرمجموعه این سازمان به مبلغ 4.2 میلیارد یورو از سوی این فرد، قراردادی منعقد و چکی تضمینی به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان در اختیار بابک زنجانی گذاشته شده بود که به‌دلیل «کان لم یکن» شدن این قرارداد، باید این چک مسترد شود.



 



مذاکرات از مسیر خارج شده است



محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه‌ خبری «سی‌بی‌اس» با اشاره به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا که روز پنج‌شنبه فهرست سیاهش علیه شرکت‌ها و افراد ایرانی را گسترش داد، گفت: از مسیر خارج شده است، ولی نمرده است؛ ما در تلاشیم آن را در مسیر قبلی قرار دهیم و این مسیر را اصلاح کنیم و مذاکرات را ادامه دهیم، زیرا من معتقدم پای منافع زیادی برای دو طرف در میان است. 



 



لندن نسبت به تحریم‌ها علیه ایران هوشیار خواهد بود



ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: کشورش نسبت به تحریم‌های ضد ایرانی هوشیار باقی خواهد ماند.



وی افزود: گفت‌وگوهای سخت و پیچیده‌ای بین ایران و گروه 1+5 باقی مانده است.



 



برای پیگیری‌ حادثه شهادت تکنیسین‌های ایرانی امروز به بغداد می‌روم



حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اعلام کرد که برای پیگیری حادثه تروریستی اخیر در عراق که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از کارکنان ایرانی شد و تسریع در اجرای توافقات دوجانبه امروز به بغداد سفر می‌کند.

captcha