از خالی کردن پشت ظریف تا لزوم برخورد حکیمانه با یک مقوله مهم
کد خبر: 1337022
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
صندوقچه خبر/

از خالی کردن پشت ظریف تا لزوم برخورد حکیمانه با یک مقوله مهم

گروه سیاسی: تأکید رهبر معظم انقلاب بر برخورد حکیمانه با یک مقوله مهم، خالی کردن پشت وزیر امور خارجه و جعل ۱۳ هزار سند در سال گذشته از عناوین خبری امروز بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهم‌ترین اخباری که امروز، سه‌شنبه 19 آذرماه، مقارن با هفتم ماه صفر، مصادف با ولادت امام موسی کاظم(ع) و سالروز تشکیل عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ارسال شده بود، به شرح ذیل است:



 



ضرورت برخورد حکیمانه با مقوله تهاجم فرهنگی



حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی کار و ابتکار را اساس برخورد حکیمانه با مقوله تهاجم فرهنگی دانستند و تأکید کردند: باید با تلاش مبتکرانه به مقابله با این مقوله پرداخت که در این زمینه، مسئولیت صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سنگین است.



 



بسیاری از کارهای ساخت پهپاد «آرکیو 170» ایرانی انجام شده است



سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به مهندسی معکوس پهپاد آمریکایی «آرکیو 170» گفت: بسیاری از کارهای ساخت پهپاد آرکیو170 ایرانی انجام شده است.



 



سال گذشته ۱۳هزار سند جعل شده است



علی عبداللهی، معاون امنیتی وزیر کشور، در حاشیه پنجمین جلسه ستاد مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی با بیان اینکه اوراق مالکیت مقام اول در جعل اسناد را دارد، تصریح کرد: در سال 91، 13 هزار مورد جعل سند داشتیم که در مقایسه با سال 90  که این میزان، 12 هزارو 200 مورد بوده، افزایش هفت درصدی را نشان می‌دهد یعنی در سال 91 نسبت به سال 90، 800 مورد افزایش جعل سند داشته‌ایم؛ همچنین از نظر کمیت بعد از اوراق مالکیت، اوراق بانکی، چک و بقیه اسناد بانکی مقام‌های بعدی در جعل سند را به خود اختصاص داده‌اند.



 



نمایندگان از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع شدند



سؤال نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع نشده بودند، در جلسه علنی امروز وکلای ملت مطرح شد و پس از سخنان سؤال‌کننده و توضیحات وزیر به این علت که قاضی‌پور اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر، دوباره قانع نشده است، به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شد.



نمایندگان مجلس با 156 رأی موافق، 67 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در صحن مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.



 



سنای آمریکا به توافق درباره تحریم‌های جدید علیه ایران نزدیک شد



یکی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که کمیته‌ای متشکل از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات این مجلس به توافق درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران نزدیک شده‌اند که شامل دور جدیدی از تحریم‌ها است که از شش ماه آینده شروع خواهد شد و اجازه غنی‌سازی اورانیوم را به تهران نمی‌دهد، اما مجوز دارا بودن انرژی هسته‌ای را تا زمانی که این کشور از سوی جامعه بین‌المللی تحت نظارت باشد، داده است.



وی همچنین گفت: ما به تحریم‌های بیشتر تا پایان این بازی ادامه خواهیم داد و در صورتی این تحریم‌ها لغو خواهد شد که ایران برنامه غنی‌سازی خود را متوقف کرده و راکتور هسته‌ای را از بین برده و اورانیوم غنی‌سازی شده خود را تحویل دهد.



 



تصویب تحریم‌های بیشتر در کنگره به معنای مرگ توافقنامه ژنو خواهد بود



محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تصویب تحریم‌های بیشتر در کنگره به معنای مرگ تمام توافق خواهد بود؛ ما نمی‌خواهیم زیر اجبار مذاکره کنیم؛ اگر کنگره، تحریم‌های بیشتری تصویب کند، این امر نشان‌دهنده عدم وجود جدیت و تمایل برای دستیابی به راه‌حل از جانب آمریکا خواهد بود.



 



حمایت ۹۶ درصد مردم ایران از برنامه هسته‌ای



مؤسسه تحقیقاتی «زاگبی» امریکا با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد که 96 درصد از شهروندان ایرانی بر این عقیده هستند که ادامه برنامه هسته‌ای این کشور، ارزش تحریم‌ها را داشته است.



 



سؤال 12 نفر از نمایندگان از فرجی دانا در خصوص دانشجویان ستاره‌دار به مجلس ارائه شد



سؤال ملی 12 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم و تحقیقات در خصوص وضعیت 400 نفر از دانشجویان ستاره‌دار برای بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به هیئت‌رئیسه ارائه شد.



 



بودجه 93 انقباضی بسته شده و جای تغییر ندارد



شکرخدا موسوی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برای تحلیل لایحه بودجه 93 گفت: نوبخت در این جلسه اعلام کرد لایحه بودجه 93 انقباضی و منضبط بسته شده است و جای تغییر ندارد.



نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تکلیف هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه 93 مشخص نشده است، گفت: نوبخت اعلام کرد دولت در لایحه‌ای جداگانه در خصوص ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نحوه اجرای آن تصمیم‌گیری خواهد کرد که این لایحه به‌زودی به مجلس ارسال می‌شود.



 



عسکراولادی را مانند آیت‌الله بهشتی تخریب می‌کنند



اسدالله بادامچیان، نایب‌رئیس جبهه پیروان و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مقاله اخیر سعید حجاریان و طرح انتقاداتی به مؤتلفه به بهانه ارتحال مرحوم عسکر اولادی گفت: مرحوم عسکر اولادی در وصیت‌نامه خود گفت: «خمس و سهم امام بدهکار نیستم چون درآمدی نداشتم»، لذا افرادی که این تهمت‌ها را وارد می‌کنند مثل کسانی که به آیت‌الله بهشتی این حرف‌ها را می‌زدند، در اشتباه هستند.



 



عملکرد احمدی‌نژاد در بحث هسته‌ای قابل تحسین است



علی مطهری با تجلیل از عملکرد احمدی‌نژاد در پیشرفت‌های هسته‌ای که نصیب کشورمان شد، گفت: در برخی موارد نیاز است تشکر شود باید واقعیت‌ها را گفت اراده احمدی‌نژاد در پیشرفت هسته‌ای اثر بخش بود.



 



برداشت اشتباه دولت از مواضع اخیر اوباما و کری



حمید رضا ترقی، مسئول امور بین‌الملل حزب مؤتلفه گفت: در‌حالی‌که به‌نظر می‌رسد، اظهارات اوباما ناشی از ابهام در متن توافق‌نامه ژنو است، دولت تصور می‌کند، سخنان رئیس‌جمهور آمریکا و جان کری برای آمریکا و اسرائیل مصرف داخلی دارد.



 



آغاز دومین روز نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ در وین



دومین روز نشست کارشناسی ایران و گروه 1+5 با حضور ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دفتر سازمان ملل در وین و با هدف هماهنگی درباره اجرای تفاهمنامه ژنو در وین آغاز شد.



قرار است در این نشست در خصوص سازوکارهای اجرایی توافق ژنو بحث و تبادل‌نظر شود.



 



هیچ گفت‌وگوی محرمانه‌ای بین ایران و آمریکا جریان ندارد



مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه، تصریح کرد: هیچ‌گونه گفتگوی محرمانه بین ایران و آمریکا جریان ندارد؛ همه آنچه که در مذاکرات انجام شده پیرامون موضوع هسته‌ای و در چارچوب گفتگوها با 1+5 بوده است.



 



تمام نمایندگان استان خوزستان در اعتراض به لایحه بودجه 93 استعفا دادند



ناصر صالحی‌‌نسب، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در جلسه علنی امروز و در پایان نطق میان‌دستور خود گفت: کلیه نمایندگان استان خوزستان در راستای اعتراض به لایحه بودجه 93 از سمت نمایندگی خود استعفا دادند.



 



آزادی گروگان‌ها و هلاکت تعدادی از اشرار در جنوب شرق کشور توسط سپاه



در پی اقدام شب گذشته اشرار در گروگان گیری دو تن از هموطنان عزیز، رزمندگان این قرارگاه، صبح امروز طی یک عملیات غافلگیرانه در منطقه عمومی ایرانشهر ضمن آزادی گروگان‌ها تعدادی از اشرار مسلح را به هلاکت رساندند.



 



انتشار نام نمایندگان هدیه‌بگیر از تأمین اجتماعی ممکن نیست



محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان اسامی نمایندگانی را که از تأمین اجتماعی کمک مالی و کارت هدیه دریافت کرده‌اند، منتشر کرد.



وی خاطرنشان کرد: نمایندگان درآمدی ندارند و این کمک‌ها نیز عمدتاً 300 تا 500 هزار تومان و در مواردی حدود یک میلیون تومان است که به‌نظر می‌رسد دریافت کارت هدیه از تأمین اجتماعی از سوی نمایندگان برای رفع و رجوع چنین مسائلی باشد.



 



بیش از ۱۰۰ درگیری مسلحانه مرزی در استان سیستان و بلوچستان



سردار سرتیپ گراوند، جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: از ابتدای امسال تاکنون در استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۱۰۰ مورد درگیری مسلحانه با عناصر خود فروخته استکبار جهانی در نقطه صفر مرزی داشته‌ایم.



 



دوستان ایران در جنگ احتمالی بیش از دشمنانش خواهند بود



سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه ما امروز در اوج موضع اقتدار و بازدارندگی قرار داریم، گفت: دشمن باید بداند در صورت درگیری احتمالی، دوستان ما بیش از دشمنان‌مان خواهند بود.



 



بی‌مهری و خالی کردن پشت ظریف، تأسف‌آور است



صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران گفت: تأسف‌آور است وزیرخارجه‌ای که شبانه‌روز در حال تلاش برای خارج کردن کشور از بحران بین‌المللی است و نیاز به حمایت و پشتوانه همه‌جانبه دارد، مورد بی‌مهری قرار دهیم و پشت او را در مذاکرات بین‌المللی خالی کنیم.

captcha