واشکافی دقیق مبانی اعتقادی، مورد توجه شاعران آئینی قرار گیرد
کد خبر: 1336527
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
حجت‌الاسلام دانش:

واشکافی دقیق مبانی اعتقادی، مورد توجه شاعران آئینی قرار گیرد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه آثار شاعران آئینی باید پشتوانه قوی علمی و دینی داشته باشد، گفت: ‌ این موضوع نیازمند واشکافی دقیق تاریخ اسلامی و مبانی اعتقادی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین شکرالله دانش، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس امروز دوشنبه، 18 آذر در سومین همایش مداحان و شاعران آئینی این  استان تأکید کرد: شاعران آئینی باید مراقب باشند آثارشان باعث وهن دین و مکتب تشیع نشود و آثار شاعران و اشعاری که مداحان در مجالس می‌خوانند باید پشتوانه قوی علمی و دینی داشته باشد که این موضوع نیازمند واشکافی دقیق تاریخ اسلامی و مبانی اعتقادی است.



حجت‌الاسلام دانش با بیان اینکه جایگاه مداحی و شعر متعهد در اسلام و به‌‌ویژه تشیع، بسیار ارزشمند است، گفت: البته باید توجه داشت که آفت‌هایی هم در شعر و هم در مداحی وجود دارد که شاعران و مداحان باید با ظرافت آن‌ها را درک کرده و از خود بزدایند.



وی همچنین بر لزوم توجه به حفظ وحدت میان مسلمانان تأکید و تصریح کرد: مداحان باید توجه داشته باشند مجلس آن‌ها باعث ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی نشود و مطالب خیالی و وهم‌انگیز در محافل مذهبی رواج پیدا نکند.



معاون فرهنگی، پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس در پایان افزود: شاعران و مداحان علاوه‌بر بیان مفاهیم و آموزه‌های بلند عاشورا باید حکمت، اخلاق و منش انسانی را که برگرفته از زندگی امام حسین(ع) است را بازگو کنند.

captcha