برگزاری نشست‌های گفتمان نخبگان جهت رفع مشکلات کلان کشور ضروری است
کد خبر: 1323864
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
عین‌القضاتی:

برگزاری نشست‌های گفتمان نخبگان جهت رفع مشکلات کلان کشور ضروری است

گروه اجتماعی: برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر گفتمان‌سازی فضای جامعه در جهت رفع مشکلات کلان کشور نیازی ضروری است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.


پیمان عین‌القضاتی، مدیر فرهنگی منطقه پنج دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری اولین نشست تخصصی گفتمان نخبگان در استان گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر گفتمان‌سازی فضای جامعه در جهت رفع مشکلات کلان کشور نیازی ضروری است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.



وی برگزاری اولین نشست تخصصی گفتمان نخبگان با موضوع بررسی وضعیت آموزش عالی در استان را امری نیک و مطلوب عنوان کرد و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف و حضور مستمر نخبگان فعالیتی بس ارزنده است؛ لیکن باید زمینه‌ای فراهم شود تا نخبگان نیز نتیجه گفته‌ها و نظرات خود را در یک قالب مشخص مشاهده کنند، حال اینکه این قالب می‌تواند به یک قانون، گفتمان و یا راهکار و راهبرد تبدیل شود.



عین‌القضاتی با اشاره به استفاده از مباحث تخصصی تر در نشست‌های گفتمان نخبگان، اظهار کرد: نشست‌های گفتمان نخبگان باید در یک قالب تخصصی‌تر و با هدف‌های مشخصی پی‌گیری شود و لازم است تا از برگزاری نشست‌های فرسایشی و بی‌هدف دوری کنیم تا نخبگان از حضور در جلسات مکرر بدون بازخورد و نتیجه دلزده نشوند.



مدیر فرهنگی منطقه پنج دانشگاه آزاد در پایان، افزود: برگزاری جلسات کوتاه با حضور اکثریت نخبگان و تخصصی شدن مباحث می‌تواند جهت رسیدن به نتیجه مطلوب از اینگونه نشست‌ها اثر گذاشته و ما را در راستای تحقق اهداف کلان کشور کمک کند.



یادآور می‌شود، سلسله نشست‌های گفتمان نخبگان با محوریت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص گفتمان‌سازی فضای جامعه و توجه به نخبگان در استان مرکزی آغاز شده است.

captcha