رسانه‌ها در نهادینه شدن باورهای دینی در جامعه نقش مهمی دارد
کد خبر: 1319011
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

رسانه‌ها در نهادینه شدن باورهای دینی در جامعه نقش مهمی دارد

گروه اجتماعی: مدیر کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش رسانه در الگوسازی و نهادینه شدن باورهای دینی و هنجارها امری پوشیده و قابل کتمان نیست و همه می‌دانند و باور دارند که رسانه‌ها نقش فعالی در این زمینه دارند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، نادر حسینی، مدیر کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد دیروز، 26 آبان‌‌ که به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از این خبرگزاری بازدید کرد، گفت: نقش رسانه در الگوسازی و نهادینه شدن باورهای دینی و هنجارها امری پوشیده و قابل کتمان نیست و همه می‌دانند و باور دارند که رسانه‌ها نقش فعالی در این زمینه دارند و برعکس آن هم، امکان دارد که رسانه‌ها اگر شناخت درستی از اهداف و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی جامعه و حکومت نداشته باشند یا در نسبت خود با دین و اهداف دینی دچار خطا شوند، بحران فرهنگی ‌ـ عقیدتی غیرقابل جبرانی را می‌سازند.



وی اظهار کرد: وظیفه رسانه‌ها در بیان مفاهیم دینی چند بعدی است، که یکی از آن وظیفه‌ای درون دینی است، یعنی این‌که این افراد درون کشور و ‌میان مردم متدین وظیفه‌‌ اساسی دارند و باید احکام، اخلاق و اعتقادات، ایمان به مبدأ، ایمان به معاد را در درون آن‌ها پرورش دهند.



مدیر کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نقش و جایگاه حساس خبرگزاری ایکنا در ترویج مفاهیم قرآنی است و هدف بر این است که قرآن و مفاهیم قرآنی را در تمام ابعاد اجتماع گستردش دهیم.



حسینی اظهار کرد: سرانه مطالعه این استان در اردیبهشت‌ماه سال گذشته در زمینه کتا‌ب‌ها غیردرسی 15 دقیقه و 22 ثانیه است که از متوسط کشوری بالاتر است.



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در زمینه روزنامه‌های الکترونیک رتبه ما در کشور دوم و بالاتر از متوسط کشوری است به‌طوری‌که در استان 11 دقیقه و هشت ثانیه است در حالی که متوسط کشوری آن 5 دقیقه و 55 ثانیه است.



وی ادامه داد: درزمینه روزنامه‌های نوشتاری نیز متوسط مطالعه در استان کهگیلویه و بویراحمد سه دقیقه کمتر از متوسط کشوری است و 19 درصد از جمعیت با سواد استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که در این خصوص نیز رتبه دوم کشور را دارا هستیم.



حسینی در حوزه مطالعه اینترنت این استان با 50 دقیقه در روز رتبه اول کشور را دارد که استان چهارمحال و بختیاری با 18 دقیقه در رتبه آخر کشور قرار دارد و سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در استان 18 دقیقه و 28 ثانیه است.



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه‌های کتاب با موضوع محرم، غبارروبی گلزار شهدا، حضور کارشناسان و کتابداران در مدارس، افتتاح چهار باب ایستگاه مطالعه در یاسوج، گچساران و دهدشت، همایش تجلیل از خادمان کتاب استان درگچساران، مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین، پذیرش عضویت رایگان در روزهای 29 و 30 آبان‌، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه و استاندار را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب در این استان عنوان کرد.



وی هم‌چنین با اشاره به تأثیر کار خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در جامعه اضافه کرد: عملکرد خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) کهگیلویه ‌و بویراحمد قابل تقدیر است و این خبرگزاری جزء رسانه‌های فعال، متعهد و دینی است.

captcha