تصمیم اسرائیل برای احداث بوستان در قدس نژادپرستانه است
کد خبر: 1318146
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
محافل فلسطینی:

تصمیم اسرائیل برای احداث بوستان در قدس نژادپرستانه است

گروه بین‌الملل: محافل سیاسی فلسطین با واکنش گسترده در برابر طرح اسرائیل برای احداث بوستان در شمال قدس شریف این تصمیم را نژادپرستانه خواندند.

 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «العهد»، جنبش اسلامی داخل اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین تصمیم اسرائیل برای بوستان ملی در اراضی «حی الطور» و شهرک «العیسویه» قدس شریف را محکوم و اعلام کرد: هدف از این تصمیم آواره‌کردن ساکنان قدس است.
خالد زبارقه، عضو دفتر سیاسی این جنبش، اظهار کرد: این طرح اسرائیل سیطره بر همه چیز قدس را هدف قرار داده و مقدمه‌ای برای تخلیه این منطقه از ساکنان اصلی آن است.
روزنامه «الیوم السابع» چاپ مصر نیز گزارش داد: رهبران فلسطینی نیز امروز، 25 آبان، موافقت رژیم اسرائیل برای احداث بوستانی نژادپرستانه به مساحت 750 هکتار در اراضی فلیسطینی را محکوم کردند.
وصفی قبها، از فرماندهان جنبش حماس، نیز اظهار کرد: آنچه که امروز و دیروز در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شده و مبنی بر تصویب طرح احداث بوستان ملی اسرائیل در قدس شریف است، با هدف از بین‌بردن همه بناهای باقی‌مانده در داخل قدس اجرا می‌شود.
بنا بر گزارش‌های رسیده، رژیم اشغالگر اسرائیل طرح احداث بوستانی ملی در بخش وسیعی از اراضی روستاهای «الطور» و«العیسویه» در قدس اشغالی را تصویب کرده و به گفته صاحب‌نظران این طرح از سلسله طرح‌های اسرائیل برای تحقق رؤیای «قدس بزرگ» است که قدس شرقی، سلسله شهرک‌های ساخته‌شده توسط اسرائیل و قدس غربی را شامل می‌شود.

captcha