آیت‌الله جعفری نگین درخشان انگشتری دیار کریمان بوده است
کد خبر: 3936817
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

آیت‌الله جعفری نگین درخشان انگشتری دیار کریمان بوده است

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: آیت‌الله جعفری نگین درخشان انگشتری دیار کریمان بوده است و ایشان انسان بزرگواری بود که با مجاهدت‌های علمی و انقلابی و در سمت امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه نقش مهمی را در مسائل استان کرمان ایفا کرد.

حجت‌الاسلام عرب‌پور، رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان، در گفت‌وگو با ایکنا کرمان، از آیت‌الله جعفری به عنوان عالم مجاهد و مبارز، فهیم و روشن ضمیر یاد کرد و اظهار کرد: آیت‌الله جعفری نگین درخشان انگشتری دیار کریمان بوده است و ایشان انسان بزرگواری بود که با مجاهدت‌های علمی، انقلابی و در سمت امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه نقش مهمی را در تمامی مسائل این استان ایفا کرد.

وی با تأکید بر اینکه نقش ایشان در افزایش وحدت، اخلاق مداری و توسعه استان کرمان بسیار ویژه بود، ادامه داد: ولایت‌مداری و ثبات قدم ایشان در این امر جای هیچ شک و شبهه‌ای ندارد. همچنین، زهد، تقوا و پارسایی، جامعیت و شفافیت از ویژگی‌های آیت‌الله جعفری بود.

عرب‌پور با تأکید بر اینکه یکی از خصوصیت‌های آیت‌الله جعفری در منصب نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه استان، پاک‌دستی و سلامت اقتصادی ایشان بود، تأکید کرد: امروز متأسفانه به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد، همه به یک سری مسائل متهم می‌شوند اما آیت‌الله جعفری و فرزندانشان از این موضوع مستثنا هستند زیرا در طول زندگی پربرکتشان از هیچ رانتی استفاده نکردند.

عرب‌پور با بیان اینکه آیت‌الله جعفری به تخصص و تعهد افراد بسیار تأکید داشتند، اظهار کرد: آیت‌الله جعفری در حوزه سیاسی به ‌گونه‌ای بود که ایشان با وجود همه گروه‌های فعال سیاسی، نقشی پدرانه و مؤثر در حفظ وحدت سیاسی داشت.

وی با اشاره به اینکه تمامی مقامات کشوری در سفر به استان کرمان مشتاق دیدار با آیت‌الله بودند، گفت: صداقت در رفتار و نداشتن رفتار ریاکارانه از ویژگی‌های دیگر آیت‌الله جعفری بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان درگذشت آیت‌الله جعفری را ضایعه‌ای بزرگ برای استان کرمان برشمرد و خواستار تبیین افکار و دیدگاه‌های این شخصیت در همه ابعاد شد.

انتهای پیام
captcha