برنامه‌های بزرگداشت دهه ارتش در کرمان تشریح شد
کد خبر: 4209353
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲

برنامه‌های بزرگداشت دهه ارتش در کرمان تشریح شد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در تشریح برنامه‌های دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرمان گفت: حدود ۱۳ برنامه متنوع در نظر گرفته شده است که برگزاری رژه یگان‌های ارتش، افطار ایتام، توزیع جهیزیه و... از جمله برنامه‌های این دهه است.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتشبه گزارش ایکنا از کرمان، سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش امروز، ۲۰ فروردین‌ماه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌های نیروی زمینی، گفت: امسال برنامه‌های متنوعی در استان و شهر کرمان برگزار می‌شود که حدود ۱۳ برنامه متنوع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آغازگر برنامه‌ها توزیع جهیزیه و اقلام مورد نیاز مددجویان کمیته امداد است، افزود: این برنامه امروز، ۲۰ فروردین‌ماه با همکاری سرویس ترابری ارتش و کمیته امداد برگزار می‌شود و اقلام بین خانواده‌های هدف در جنوب استان توزیع می‌شود.

امیر غلامعلیان از برگزاری ضیافت افطاری برای حدود ۳۰۰ نفر از ایتام در قرارگاه منطقه جنوب شرق ارتش خبر داد و با بیان اینکه در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دو مددجوی کرمانی از سوی ارتش از زندان آزاد شدند، ادامه داد: مراسم سالگرد شهادت سپهد شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی ۲۵ فروردین‌ماه ساعت ۱۰ در تالار فرهنگیان کرمان برگزار خواهد شد.

وی دیدار جمعی از فرماندهان ارتش با امام جمعه کرمان و مصاحبه فرماندهان ارتش در خصوص تشریح دستاوردها را از دیگر برنامه‌های دهه گرامیداشت ارتش دانست و اظهار کرد: در روز ۲۹ فروردین‌ماه طرح‌های مردم یاری بیمارستان امام حسین(ع) در محلات کم برخوردار مراسم رژه یگان‌های ارتش، ۲۹ فروردین‌ماه در بلوار ۲۲ بهمن به صورت پیاده، خودرویی و چترباز برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش بیان کرد: در کنار برنامه‌های اصلی بزرگداشت دهه ارتش، مسابقات تیراندازی، همایش‌های خانوادگی، غبارروبی گلزار شهدای کرمان، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به منظور تشریح آخرین دستاوردهای ارتش و همزمان برپایی میز خدمت در محل مصلای کرمان و اهدای خون کارکنان برگزار می‌شود و مراسم، سوم اردیبهشت‌ماه در سالروز شهادت شهید قرنی رسماً خاتمه می‌یابد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تأمین امنیت مرزها با تأکید بر اینکه ایران امن‌ترین مرزها را دارد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه انسداد مرزها در شرق کشور در حال انجام است و در حوزه مسئولیت ارتش تلاش داریم این برنامه تا پایان سال به اتمام برسد و آمادگی نیروهای مرزبانی بسیار خوب است. ارتش در مرزهای شمال سیستان و بلوچستان مسئولیت کنترل نوار مرزی را بر عهده دارد و حدود ۵۰ هزار نفر متردد غیر مجاز از تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شده و ادامه دارد. 

امیرغلامعلیان با بیان اینکه بخشی از خدمات ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی در حال انجام است و اعتقاد داریم این‌ کارها به‌صورت دلی و برای خدمت به مردم است، گفت: در حال حاضر در بیش از ۱۸ روستا در منطقه زهکلوت استان کرمان بیش از ۳۷ کیلومتر راه روستایی از سوی گروه مهندسی ارتش به صورت رایگان در حال ساخت است. همچنین پروژه‌های آبرسانی انجام می‌گیرد و تمام رودخانه‌های مستعد سیلاب در جنوب استان کرمان لایروبی شده است. 

انتهای پیام
captcha