روز قدس نماد صف‌بندی حق در برابر باطل است
کد خبر: 4208671
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

روز قدس نماد صف‌بندی حق در برابر باطل است

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی سیرجان با بیان اینکه روز قدس به نماد صف‌بندی حق در برابر باطل و دفاع از مظلوم در برابر ظالم تبدیل شده است، گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس موجب تقویت مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص جلوگیری و توقف جنایات رژیم اسرائیل در مجامع بین‌المللی می‌شود.

روز قدسامیرحسین مرادپور، عضو هیئت علمی و دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان در خصوص اهمیت شرکت همگانی در راهپیمایی روز قدس گفت: امام خمینی(ره) شش ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مرداد 1358 در پیامی خطاب به مسلمانان جهان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید تا امت اسلامی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین متحد شوند.

وی افزود: هر سال در ایران و جهان شاهد تجمع و راهپیمایی امت اسلامی در روز قدس هستیم و روز قدس به نماد صف‌بندی حق در برابر باطل و دفاع از مظلوم در برابر ظالم تبدیل شده است. روز قدس یادگار ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی است که توطئه فراموشی مسئله فلسطین را خنثی کرد و این روز به‌عنوان یک روز بین‌المللی اسلامی مطرح شد.

مرادپور با بیان اینکه روز قدس امسال تحت تأثیر عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبارزات ملت فلسطین از جنبه ملی و عربی بودن خارج می‌شود و ماهیت اسلامی پیدا می‌کند و گروه‌های جهادی اسلامی شکل گرفته و روح جدیدی به مقاومت دمیده می‌شود.

وی تصریح کرد: در جنگ‌های 1967 و 1973 میلادی که بین اعراب و اسرائیل شکل گرفت ارتش‌های عرب شکست خوردند، اما امروز گروه‌های مقاومت در غزه عملیات طوفان الاقصی را اجرا می‌کنند. طوفان الاقصی راهبرد و معادلات آمریکا و رژیم صهیونیستی در اجرای طرح آمریکایی خاورمیانه بزرگ را به مرکزیت اسرائیل در هم ریخت. از 15 مهرماه سال گذشته تا امروز رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب به بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی و بمباران کادر درمان و بیمارستان‌ها و استفاده از سلاح‌های ممنوعه روی آورده و جلوه‌ای از شعارهای دروغین غرب در حمایت از حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان را بروز داده است.

مرادپور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق نشان داد که به قوانین بین‌المللی پایبند نیست، اظهار کرد: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه بیانگر استیصال و شکست این رژیم در غزه است و در حالی انجام شد که اماکن دیپلماتیک براساس کنوانسیون وین دارای مصونیت دیپلماتیک هستند.

دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشکده علوم پزشکی سیرجان با بیان اینکه رژیم اسرائیل با هدف نابودی حماس و آزادسازی اسرای خود به غزه حمله کرد، اما در چند ماه گذشته علی‌رغم جنایت‌های وحشیانه به هیچ یک از اهدافش نرسیده، افزود: اسرائیل پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت به شدت از سوی جوامع بین‌المللی برای آتش‌بس و توقف تجاوزات به غزه تحت فشار است و برای خروج از این بن‌بست به کنسولگری ایران حمله می‌کند.

مرادپور در پایان حضور گسترده ملت ایران در روز قدس را حمایت از محور مقاومت، مردم مظلوم غزه و حمایت از سیاست‌های ایران و آرمان شهدا در دفاع از محور مقاومت دانست و گفت: این حضور نشان‌دهنده خشم و انزجار ملت ایران از جنایت رژیم صهیونیستی در شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران است و بیانگر مطالبه و پشتیبانی ملت از پیگیری حقوقی و انتقام سخت نظامی ایران از این رژیم است و موجب تقویت مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص جلوگیری و توقف جنایات رژیم اسرائیل در مجامع بین‌المللی می‌شود.

انتهای پیام
captcha