تشکیل ۹۸ پرونده تخلف انتخاباتی در کرمان
کد خبر: 4203092
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

تشکیل ۹۸ پرونده تخلف انتخاباتی در کرمان

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با بیان اینکه ۹۲ عنوان مجرمانه در قانون انتخابات احصا شده، گفت: تا پیش از روز انتخابات، ۲۹ پرونده تخلفاتی و در روز انتخابات در استان کرمان ۹۸ پرونده تخلف تشکیل شد.

سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سیدمهدی قویدل، دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان امروز، ۱۲ اسفندماه در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین آمار از تخلفات انتخاباتی در استان پرداخت و گفت: براساس ماده ۱۷ قانون انتخابات، دستگاه قضا از طریق شورای پیشگیری از وقوع جرم و بدون هیچگونه دخالت بحث سلامت انتخابات و تدابیر لازم پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی را پیگیری کرد.

وی با اشاره به تشکیل میزهای متعدد در ستاد انتخابات استان، افزود: میز سلامت با مسئولیت دادگستری کرمان تشکیل و دست‌اندرکاران انتخابات توجیه شدند. تا پیش از روز انتخابات، ۲۹ پرونده تخلفاتی تشکیل شد که تخریب، توهین، دخالت در امر انتخابات، تبلیغات زودهنگام و... از جمله مهمترین تخلفات صورت گرفته بود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به تشکیل ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کرمان، ادامه داد: ۹۲ عنوان مجرمانه در قانون انتخابات احصا شده و در روز انتخابات در استان کرمان ۹۸ پرونده تخلف تشکیل شد که ۸۵ نفر آقا و ۱۳ نفر بانو بودند.

قویدل با بیان اینکه خرید و فروش رأی بیشترین تخلف بوده، اظهار کرد: ۱۴ پرونده در جیرفت، ۲۶ پرونده در سیرجان، ۱۵ پرونده در بم، شش پرونده در کرمان، سه پرونده در راور، هشت پرونده در بافت، شش پرونده در ارزوئیه، دو پرونده در نرماشیر، ۱۰ پرونده در بردسیر، یک پرونده در فهرج، دو پرونده در شهربابک و یک پرونده در بروات تشکیل شد.

انتهای پیام
captcha