ضرورت معرفی ظرفیت هنرهای تجسمی برای سرمایه‌گذاری
کد خبر: 4197223
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

ضرورت معرفی ظرفیت هنرهای تجسمی برای سرمایه‌گذاری

مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزرات ارشاد با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فجر رویداد بسیار مهمی است زیرا ظرفیت بی‌نظیر هنرهای تجسمی را برای سرمایه‌گذاری به نمایش می‌گذارد، گفت: مردم باید بدانند این هنر با سایر هنرها قابل قیاس نیست و اگر این ظرفیت شناخته شود راه هموار می‌شود.

محمد خراسانی‌زاده مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزرات ارشادبه گزارش ایکنا از کرمان، محمد خراسانی‌زاده، مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در آیین افتتاح شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمان برگزاری این جشنواره را بزرگترین رویداد فرهنگی هنری فجر انقلاب اسلامی دانست و گفت: جامعه هنرهای تجسمی، جامعه‌ای نجیب، مظلوم و نادیده گرفته شده است. هیچ قشر هنری را نمی‌توان با جامعه هنرهای تجسمی مقایسه کرد و این جامعه عظیم میلیونی وسیعترین جامعه هنری است.

وی با اشاره به ارسال ۱۰ هزار و ۷۶ اثر به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تهران، افزود: بیش از ۱۲ هزار اثر برای استان‌ها ارسال شد که بیش از ۸ هزار اثر از این آثار پس از غربال شدن به دبیرخانه تهران ارسال شد و امسال باید مفتخر باشیم که در بحث تجسم هنر، استان‌ها جانانه پای کار آمدند تا اتفاق خوبی رقم بخورد و در ۳۲ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور رویداد تجسم هنر برقرار است.

خراسانی‌زاده با بیان اینکه ۱۰۰۰ اثر به بخش اصلی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی وارد شده و حدود ۱۲۰۰ اثر در رویداد تجسم هنر داریم، تصریح کرد: این جشنواره رویداد بسیار مهمی است زیرا ظرفیت بی‌نظیر هنرهای تجسمی را برای سرمایه‌گذاری به نمایش می‌گذارد و سرمایه گذاری در این حوزه سه ویژگی اصلی غیر تورم‌زایی، سودآوری و پشتوانه پول ملی دارد و مردم باید سرمایه گذاری در این حوزه را بشناسند.

وی جایگاه هنرهای تجسمی در حوزه فرهنگی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: هرآنچه از گذشته خود داریم در قالب آثار هنر تجسمی است و مردم باید بدانند این هنر با سایر هنرها قابل قیاس نیست و اگر این ظرفیت شناخته شود راه هموار می‌شود.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزرات ارشاد با اشاره به نقص زیرساخت‌های ضابطه‌گذاری و قانونی در حوزه هنرهای تجسمی، افزود: شرایط اصالت‌گذاری و قیمت‌گذاری آثار تجسمی به صورت ضابطه‌مند فراهم می‌شود.

خراسانی‌زاده در پایان با تأکید بر اینکه وظیفه ما تنها خلق اثر نیست و باید ظرفیت هنرهای تجسمی را به مردم معرفی کنیم، به ۲۲ بخش شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اشاره کرد و گفت: به جز ده بخش تخصصی مرسوم، بخش‌های ویژه مرتبط با طراحی فرهنگ محور به جشنواره اضافه و بخش‌های تجسم هنر نیز تقویت شد. همچنین بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی، بخش علمی، ناشران کتاب‌های تجسمی، بازار هنرهای تجسمی، بخش کاتبان سوره حمد، دیوارنگاری شهری و مجموعه پوسترهای فجر از بخش‌های این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام
captcha