عاملان جنایت تروریستی کرمان در امان نیستند
کد خبر: 4194664
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
امام جمعه کرمان:

عاملان جنایت تروریستی کرمان در امان نیستند

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه موشک‌های قدرتمند سپاه برای انتقام جنایت تروریستی کرمان مقر دشمن را با خاک یکسان و پیام‌های مختلفی به دنیا مخابره کرد، گفت: پیام مهم این بود که ملت ایران اجازه هیچ حرکت ناامنی در کشور را نمی‌دهد و کسانی که طراحی این حرکت‌های کور را انجام می‌دهند در امان نخواهند بود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۹ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: عمل نیک انسان را به خداوند نزدیک می‌کند و توبه برای انسان سودمند است.

وی یکی از عوامل تربیتی از منظر قرآن را توجه به امتحانات و سرافراز بیرون آمدن از ابتلاها دانست و افزود: برای اینکه از امتحان الهی سرافراز بیرون آییم باید از خداوند کمک بطلبیم. البته گاهی مشکلاتی وجود دارد که نشناختن حق، وسوسه‌های شیاطین، دشمن بی‌رحم و قسم خورده و لغزش‌های احتمالی از جمله این مشکلات است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم ضمن تبریک ولادت حضرت جوادالائمه(ع) و امام علی(ع) و با توصیه به رعایت جایگاه و حق پدر، اظهار کرد: خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند در مراحل زندگی امام علی(ع) چنان پررنگ است که نه تنها مسلمانان بلکه اندیشمندان غیرمسلمان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عبادت در ایام اعتکاف را انسان‌ساز و بزرگ خواند و با اشاره به در پیش بودن روز غزه ادامه داد: در نگاه دینی همه مسلمانان جامعه واحد هستند و جغرافیا آنها را از هم جدا نمی‌کند. لذا اگر به مسلمانی ظلم شد جامعه اسلامی باید حساس باشد. امروز حوادث غزه مانند یک قلب تپنده باید تمام جهان اسلام را تحت تأثیر قرار دهد و هر کسی به اندازه توان خود باید به غزه کمک کند و جنایات بزرگ را محکوم کند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز در صحنه بین‌الملل مظلومیت مردم فلسطین برجسته شده است، تصریح کرد: شجاعت و قدرت متراکم فلسطین نشان داد که می‌تواند منطقه را به جهنمی برای دشمن خود تبدیل کند. متجاوز از صد روز است که رژیم جعلی اسرائیل پس از حدود ۷۵ سال سرگردان و حیران شده و در برابر طوفان الاقصی قدرت تصمیم‌گیری خود را از دست داده است.

وی افزود: سرانجام مقاومت پیروز است و علامت‌های این پیروزی سرانجام یکی پس از دیگری برملا می‌شود و به فضل خداوند در آینده نزدیک مسلمانان جهان پیروزی مردم فلسطین را جشن می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه آغاز انتقام شهدای حادثه تروریستی کرمان که به دست دشمنان قسم خورده این ملت به شهادت رسیدند، به وسیله سپاه را دیدیم، تصریح کرد: موشک‌های قدرتمند سپاه مقر دشمن را با خاک یکسان و پیام‌های مختلفی به دنیا مخابره کرد.

وی نطقه‌های شلیک، دقت بالا، حجم تخریب و فاصله قابل توجه از نقطه شلیک تا هدف موشک‌ها را برای دشمنان دارای پیام دانست و گفت: پیام مهم این بود که ملت شجاع و انقلابی ایران اسلامی اجازه هیچ حرکت ناامنی در کشور را نمی‌دهد و کسانی که طراحی این حرکت‌های کور را انجام می‌دهند و مردم را به خاک و خون می‌کشند در امان نخواهند بود و این پیام نظام جمهوری اسلامی است و از طرف کرمان، زائران حاج قاسم، خانواده شهدای اخیر کرمان و ملت ایران از تمام کسانی که زمینه این انتقام را فراهم کردند تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه کشور، اظهار کرد: نگاه دقیق معظم‌له به جایگاه نماز جمعه بخشی از فرمایشات راهبردی و سرنوشت‌ساز بود و امیدواریم ائمه جمعه با توجه کامل این فرمایشات را در صحنه عمل دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha