حوزه و دانشگاه در کنار هم جامعه‌ای پویا و دیندار را رقم بزنند
کد خبر: 4188035
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
امام جمعه کرمان:

حوزه و دانشگاه در کنار هم جامعه‌ای پویا و دیندار را رقم بزنند

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه دانشمندان حوزوی و دانشگاهی باید در کنار هم جامعه‌ای فعال، پویا و دیندار را رقم بزنند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در هدف یا همان کشوری آزاد، آباد و پیشرفته در سایه خون شهداست.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۴ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: رعایت تقوای الهی و ترس از خداوند کلید هر در بسته‌ و بهترین ذخیره برای قیامت است.

وی پرهیز از هر چیزی که رضایت خداوند را به دنبال ندارد را نسخه عملی تقوای الهی در زندگی شخصی افراد دانست و افزود: یکی از راه‌های تربیتی قرآن توجه به امتحان و ابتلاست و باید بدانیم در تمام صحنه‌های زندگی در حال آزمایش هستیم. این آزمایش در مسیر تکامل است تا استعدادها و ظرفیت‌ها بروز یابد.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان با اشاره به امتحانات مختلفی که انسان در زندگی با آن مواجه می‌شود، گفت: همه موجودات در مسیر تکاملی خود با سختی‌هایی روبه‌رو می‌شوند و انسان چون موجود مکلفی است به‌صورت ویژه امتحان می‌شود. براساس آیات قرآن همه انسان‌ها امتحان می‌شوند، اما این امتحان متناسب با آنهاست و هرچه مأموریت فرد بزرگتر باشد امتحان و آزمایش نیز بزرگتر است.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، ایشان را سنبل تقوا و دینداری دانست و گفت: امیدواریم با اقتدا به حضرت اهل تقوا باشیم و خداوند را در همه صحنه‌های زندگی ببینیم و در عمل به حضرات معصومین(ع) اقتدا کنیم.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت دکتر مفتح و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه وحدت در هدف است. این دو مرکز مأموریت‌های خود را دارند، اما برای رسیدن به هدف در یک راستا هستند و باید مأموریت خود را درست انجام دهند و دینداری در کنار پیشرفت، عمران و آبادی باشد. دانشمندان حوزوی و دانشگاهی باید در کنار هم جامعه‌ای فعال، پویا و دیندار را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: پیشرفت‌های بسیاری را که پس از تحریم‌های سخت و پس از انقلاب در کشور شاهد هستیم، افتخارآمیز است. سرعت علم از متوسط جهانی بعد از انقلاب در ایران ۱۱ برابر جلوتر است و ایران در بعضی از موضوعات علمی جزو پنج کشور برتر دنیاست، اما چرا بعضی جفا کرده و جوانان را ناامید می‌کنند؟

وی تصریح کرد: آنها که در مراکز علمی جوانان را ناامید می‌کنند یا می‌دانند که در این صورت خائن هستند و یا نمی‌دانند که در این صورت به دشمن کمک می‌کنند. وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در هدف یا همان کشوری آزاد، آباد و پیشرفته در سایه خون شهداست و این امر مهم زمانی رقم می‌خورد که امیدوار باشیم و به آنچه که امام جامعه می‌خواهد جامه عمل بپوشانیم و مراقب باشیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر و مبارزات معظم‌له برای حاکم کردن اسلام و پیروزی انقلاب افزود: با کمال تأسف برای جهان، روز جهانی عاری از خشونت و افراط‌گری است زیرا پشت شعارهای رنگانگ شاهد نسل‌کشی و جنایات در دنیا و به‌ویژه در غزه هستیم. سازمان ملل تشکیل شد تا جلوی جنگ‌ها را بگیرد، اما درون آن حق وتو گذاشتند و تاکنون آمریکا‌یی‌ها ۴۰ بار از این حق به نفع رژیم غاصب استفاده کرده‌اند.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان با بیان اینکه آمریکا آتش‌بس در غزه را وتو کرد تا انسانیت را به مسلخ ببرد و مسلمانان را قتل‌‌عام کند، اظهار کرد: آنها ناجوانمردانه گفتند باید مسلمانان را قتل‌عام کنیم و این نگاه حاکم بر رژیم غاصب صهیونیست‌هاست.

وی با این سؤال که از ابتدای شکل‌گیری حق وتو تاکنون کجا از آن در راستای عدالت استفاده کرده‌اند، افزود: آنها که از زن و آزادی دفاع می‌کردند امروز که زنان غزه قتل‌عام می‌شوند چرا سکوت کرده‌اند؟ آنها که در آشوب‌ها صدایشان دنیا را پر کرده بود و بلندگو‌های نحس دنیا نیز از آنها حمایت می‌کردند چرا از زنان و کودکان غزه حمایت نمی‌کنند؟

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش به سیره شخصیتی حضرت زهرا(س) در فضیلت، بزرگواری و رعایت احکام الهی پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س) در دفاع از حق، چه دفاع از محور حق در زمان نبی مکرم اسلام و چه دفاع از امامت در زمان مظلومیت آن تا آنجا پیش رفت که جان خود را فدا کرد و شهیده راه امامت و ولایت شد.

امام جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه حکومت فاطمی که به دست حضرت ولی‌عصر(عج) تشکیل خواهد شد در دفاع از مظلومان و محرومان است، اظهار کرد: امام یاوری حضرت زهرا(س) مثال‌زدنی است و بزرگترین درس را به ما داده است تا یاور امام باشیم. بهترین شاخص برای یاور امام بودن این است که از جانشین امام یعنی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب تبعیت کرده و در دفاع از امام جامعه به شهدا و حضرت زهرا(س) اقتدا کنیم.

انتهای پیام
captcha