وجود رهبری در ایران عامل اصلی ناکامی آمریکا است
کد خبر: 4185132
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

وجود رهبری در ایران عامل اصلی ناکامی آمریکا است

خطیب جمعه کرمان اسلام، رهبری و اتحاد مردم را از عوامل اصلی ناکامی آمریکا برشمرد و گفت: رهبری امامین انقلاب برای بقای انقلاب و کشور نقش برجسته و اول را دارد و هر کسی به این سه عامل لطمه بزند به کشور و اسلام ضربه زده است.

حجت‌الاسم محمد صباحیبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، خطیب جمعه کرمان امروز، ۱۰ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، گفت: گفتار، رفتار و نیت‌های انسان دارای ثواب و عقاب است. هر قدمی که انسان در راه درست می‌گذارد ثواب دارد و بر اساس فرموده پیامبر(ص) هیچ قدمی در نزد خداوند محبوب‌تر از قدم گذاشتن برای محکم کردن صف بندگان خداوند در جهاد فی‌سبیل‌الله و همچنین قدم برداشتن برای صله رحم است.

حجت‌الاسلام صباحی در خطبه دوم با گرامیداشت روز مجلس، اظهار کرد: آیت‌الله مدرس دانشمند، مدافع اسلام، مبارز، شجاع، جسور، دلیر و صاحب عزت‌نفس بود امروز سرمشق و الگوی مجلسیان است و نمایندگان باید بدانند که این سرمشق را هم در زمان ورود به مجلس و هم هنگام اتمام مسئولیت خود، مورد توجه قرار دهند.

وی با گرامیداشت روز دانشجو و اشاره به نقش آمریکا در شکل‌گیری کودتای ۲۸ مرداد و در ادامه واقعه ۱۶ آذر و با بیان اینکه این روز به ‌نام روز مقاومت، استکبارستیزی و مخالفت با استکبار به نام دانشگاه تهران در تاریخ انقلاب ثبت شد، افزود: رئیس جمهور وقت آمریکا در یک سخنرانی کودتای ۲۸ مرداد را پیروزی امیدبخش قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی خواند. این در فرهنگ آمریکا است که مفاهیم را جابه‌جا می‌کند که این داستان ادامه دارد و بمباران کودکان غزه را دفاع می‌نامند.

حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به نقش مستکبران در شکل‌گیری اغتشاشات سال گذشته در ایران و همچنین بی‌توجهی آنها به وقایع غزه، تصریح کرد: سیاست و گفتار آمریکا این چنین است که مفاهیم را جابه‌جا کند.

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه آمریکا و مستکبران با ۲۰ میلیون دلار در ایران کودتا کردند اما امروز با صدها میلیون دلار هزینه برای سرنگونی و تجزیه نظام هیچ غلطی نکردند، اظهار کرد: علت ناکامی آمریکا سه عامل است و هر کسی به این سه عامل خیانت کند، عامل آمریکایی است.

حجت‌الاسلام صباحی در پایان اسلام، رهبری و اتحاد مردم را از عوامل اصلی ناکامی آمریکا برشمرد و گفت: مردم به این نتیجه رسیده‌اند خون و مالی که از دست می‌دهند برای اسلام است و اسلام است که مردم را محکم نگه داشته است. عامل دوم رهبری امامین انقلاب است و رهبری، برای بقای انقلاب و کشور نقش برجسته و اول را دارد و هر کسی به این سه عامل لطمه بزند به کشور و اسلام ضربه زده است.

انتهای پیام
captcha