خط جهاد و شهادت بر هیمنه پوشالی اسرائیل برتری یافت
کد خبر: 4183804
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

خط جهاد و شهادت بر هیمنه پوشالی اسرائیل برتری یافت

امام جمعه کرمان با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل شعار نابودی حماس را می‌داد اما امروز حماس با قدرت و افتخار در یک طرف میز مذاکره برای آتش‌بس به رسمیت شناخته شده است، گفت: علیرغم همه حمایت‌ها از اسرائیل، خط جهاد، شهادت و مردانگی پیروز شد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، سوم آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: راه سرافرازی بعد از مرگ رعایت تقوای الهی در همه شئون آن است.

وی آگاه بودن انسان نسبت به حسابرسی دقیق اعمال از سوی خداوند را از عوامل مهم تربیت از دیدگاه قرآن دانست و افزود: آینده قول و فعل انسان در پیشگاه خداوند با دقت حسابرسی می‌شود لذا کم‌فروشی در کار، تجاوز به حقوق و تخلف در مبادلات اجتماعی و کار می‌تواند برای ما گرفتاری بزرگی ایجاد کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در خطبه دوم با گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای اظهار کرد: دشمن با گرفتن این شهدا از ما گمان می‌کرد حرکت هسته‌ای ایران تمام می‌شود اما این حرکت به دست دانشمندان ایران با سرعت بیشتری ادامه یافت.

وی با گرامیداشت یاد آیت‌الله جعفری (امام جمعه سابق کرمان) و تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، افزود: فرمایشات رفیعی از ائمه اطهار(ع) در خصوص ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زهرا(س) وجود دارد. ایشان در معنویت غرق بود و به قدری هدایتگر بود که در صحنه سیاسی و عمل در کنار نبی مکرم اسلام(ص) با وجود فراز و نشیب‌های بسیار حضور داشت. همچنین در کنار امام علی(ع) به گونه‌ای ایستاد که امام عسکری(ع) در مورد حضرت گفته‌اند فاطمه(س) حجت‌الله بر معصومین است.

علیدادی‌سلیمانی با تبریک هفته بسیج، تصریح کرد: بسیج کلمه‌ای بزرگ و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است و در سه ضلع توانست بزرگترین حرکت‌های اجتماعی و الهی را رقم بزند که نخستین ضلع ایمان، تقوا، انقلابی بودن و خدمت به مردم در صحنه‌های مختلف است.

وی نسل جوان را ضلع دیگر بسیج برشمرد و با بیان اینکه جوانان در طول تاریخ افتخار آفرین بوده‌اند و خاستگاه بسیج، جوان و جوانی است، ادامه داد: هدف بلند، ضلع سوم بسیج است. هدفی که آزادگی، حریت و استکبارستیزی را به دنیای امروز تزریق می‌کند و مروج آن است.

امام جمعه کرمان با اشاره به در پیش بودن روز همبستگی با مردم فلسطین، گفت: در شرایطی این روز را گرامی می‌داریم که غزه، همه توجه جهان را به خود جلب کرده و مسئله اول جهان امروز شده است لذا توجه به چند محور مبارزه حماس و مردم فلسطین قابل توجه است. نکته اول اینکه دنیا بداند رژیم غاصب شعار نابودی حماس را می‌داد اما امروز حماس با قدرت و افتخار در یک طرف میز مذاکره برای آتش‌بس به رسمیت شناخته شده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در پایان با بیان اینکه نکته دوم این است که، هیمنه رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و غرب را گروهی مجاهد در هم شکستند اما در مجامع بین‌المللی به اسرائیل برای توقف جنایات فشار وارد نشد، اظهار کرد: علیرغم همه حمایت‌ها از اسرائیل، خط جهاد، شهادت و مردانگی پیروز شد و در آینده نزدیک نیز پیروزی ملت مجاهد فلسطین جشن خواهیم گرفت.

انتهای پیام
captcha