یادواره شهدای حقوقدان استان کرمان برگزار شد
کد خبر: 4183684
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

یادواره شهدای حقوقدان استان کرمان برگزار شد

نخستین یادواره شهدای حقوقدان استان کرمان امروز، دوم آذرماه در شهرستان راور برگزار شد.

یادواره شهدای حقوقدان استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، همزمان با هفته بسیج نخستین یادواره شهدای حقوقدان استان کرمان با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان، امروز، دوم آذرماه در شهرستان راور برگزار شد.

حجت‌الاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت: هفته بسیج به ما یادآوری می‌کند این شهدای بسیجی بودند که این عزت و سربلندی را برای ما به ارمغان آورده و به شهدا و مجاهدان جبهه مقاومت درس دادند.

وی با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی و امامین انقلاب، تفکر جدید، روح و اندیشه تازه و اراده و عزمی قوی در سرزمین‌های که باید مقاومت در آنها شکل بگیرد را به وجود آوردند، افزود: تفکر اسلامی و پیروی از ولایت سبب شد مسیر مقاومت دوباره زنده شود و مسیر مبارزه با اسرائیل جوانه بزند و جوانان از مناطق مختلف فلسطین، شامات، اردن، عراق، یمن و... در این مسیر قرار گیرند.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: تفکر اسلامی سربرآورد و جوانه زد و اینک به نهالی تنومند تبدیل شده است و این گروه اندک (فلسطینی‌ها) توانست هیمنه آن جمع کثیر و توانمند پر از پشتیبانی‌های ظاهری پوشالی (اسرائیل) را بشکنند و شکستی بر جبهه استکبار وارد کنند که دیگر جبران‌پذیر نیست.

صادقی تصریح کرد: اکنون در نقطه بسیار حساسی هستیم، امروز قرار است که آتش بس بین فلسطین و اسرائیل برقرار شود و معنای آتش بس این است که رژیم غاصب پذیرفت که به اهدافش نمی‌رسد و بیداری ملت‌ها بر آنها آنچنان فشار وارد کرد که دیگر نمی‌توانند ادامه دهند و ناچارند که آتش بس را بپذیرند و از بمباران دست بردارند.

وی با اشاره به آیات و روایات در خصوص شهادت، اظهار کرد: شهدای غزه و شهدای ایران در یک جبهه و در یک خط هستند؛ در جنگ‌ها تعداد بسیاری در خاک و خون می‌غلتند اما همه آنها شهید محسوب نمی‌شوند اما شهدای غزه همه شهید محسوب می‌شوند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه افزود: اسم‌ها(حماس و...) یا در چه مکتبی قرار داشتن مهم نیست؛ مهم این است که در این جبهه قرار گرفته است و مرزهای مذهبی و... را کنار گذاشته و سخن ولی‌فقیه را می‌شنوند و براساس آن حرکت و با ظلم مبارزه می‌کنند. هر کسی که در این جبهه مقاومت قرار گرفته باشد اگر شیعه، سنی، علوی، سوری، یمنی و... باشد فرق نمی‌کند و مهم این است که همه آنها خط ولی‌فقیه را تقویت می‌کنند و شهید هستند.

صادقی در پایان با بیان اینکه امروز روز قدرت امامت و ولایت است که توانسته شیعه و سنی را زیر پرچم مقاومت قرار دهد، گفت: کار سردار سلیمانی کوچک نیست و سال‌ها باید بگذرد و تحلیل‌گران باید اقدامات سردار دلها را تحلیل کنند. شهید سلیمانی با اراده قوی و بدون ترس پیش تاخت و بی‌واهمه و خط شکنانه در جبهه‌های مختلف همه را توانمند کرد و امروز ثمرات مجاهدت‌های او را در غزه می‌بینیم.

در پایان این مراسم از سند هویتی شهید محمد نوروززاده راوری و همچنین پوستر «به عشق حاج قاسم می‌بخشم» رو نمایی شد.

انتهای پیام
captcha