برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج در کرمان تشریح شد
کد خبر: 4182219
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج در کرمان تشریح شد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج در کرمان گفت: در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ برنامه با شعار «بسیج امید ملت ایران» از ۲۹ آبان‌ماه تا ۵ آذرماه به مدت یک هفته در کرمان اجرا می‌شود.

نشست خبری فرمانده سپاه ثارالله کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز، ۲۵ آبان‌ماه در نشست خبری به‌منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج در کرمان با بیان اینکه همه کسانی که اندیشه مطالبه‌گری برای حفظ دستاوردهای نظام را دارند بسیجی هستند، گفت: اصحاب رسانه بسیجی واقعی هستند که بدون کوچکترین پاداش و تشویقی به وظایف خود عمل می‌کنند.

وی با تبریک روز پرستار و یادآوری مجاهدت پرستاران در کرونا، افزود: این مجاهدت همان بسیجی بودن است. بسیجی بودن به برگه عضویت و کارت داشتن نیست و امروز می‌بینیم که همه مردم تفکر بسیجی دارند و در روزهایی که جنایات اسرائیل به اوج رسیده مردم جهان به‌ویژه ایرانیان با تفکر بسیجی به میدان آمده و از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

سردار نظری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج، اظهار کرد: امام راحل در سال ۱۳۵۸ نهال بسیج را کاشتند که در ابتدا همه تصور می‌کردند بسیج برای کمک به نیروهای نظامی است اما از همان زمان امام(ره) تفکر بسیجی را تفکری جهانی می‌دانستند و امروز نفوذ تفکر بسیجی در جهان را مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج براساس فکر بلند و آینده‌نگری امام راحل تأسیس شد، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در زمان تأسیس هیچ مشابهتی نداشت و این تفکر پس از انقلاب صادر شد و حاج قاسم نیز این تفکر را در منطقه و سایر نقاط جهان ساری و جاری کرد. بسیجی همیشه اراده خود را با اراده ولی زمان هماهنگ می‌کند و هر کجا که افرادی با تفکر بسیجی آمدند کار را جمع کردند و این کار ادامه دارد تا به تمدن نوین اسلامی برسیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان در ادامه به مهمترین اقدامات بسیجیان استان در یک سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: در موضوع آبرسانی هم در قرارگاه مرد میدان و هم قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کارهای بزرگی انجام شد. در قرارگاه مرد میدان بیش از ۷۰ روستا آبرسانی شده و بیش از ۴۰ هزار نفر از آب شرب سالم برخوردار شدند. در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز برنامه‌ریزی برای آبرسانی به ۶۶۹ روستا انجام شده که کار با همکاری قرارگاه خاتم بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و تلاش داریم در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ عمده طرح‌های آبرسانی روستایی افتتاح شود.

وی افزود: آغاز ساخت یک هزار سرویس بهداشتی، تبدیل بیش از ۱۰ مدرسه کانکسی در جنوب کرمان به ساختمان، کمک بسیجیان به فراجا برای تأمین امنیت در شهریور ۱۴۰۱، کمک بسیجیان به سیل‌زدگان، برگزاری اردوهای جهادی پزشکی، توزیع حدود ۹۰۰ سری جهیزیه و توزیع لوازم‌التحریر و... از جمله اقدامات انجام شده توسط بسیجیان در یک سال گذشته در کرمان است.

سردار نظری در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج در کرمان پرداخت و گفت: برنامه‌های امسال با هدف اعتلای بسیج با تأکید بر مجاهدت‌های بسیج در طول عمر ۴۴ ساله خود و بازآفرینی نقش بسیج در عرصه‌های مختلف با شعار «بسیج امید ملت ایران» از ۲۹ آبان‌ماه تا ۵ آذرماه به مدت یک هفته در کرمان برگزار می‌شود. در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ برنامه در قالب ۶۶ عنوان برگزار می‌شود که ۳۰ عنوان برنامه متمرکز، ۳۰ عنوان برنامه‌های سراسری ناحیه محور و ۶ عنوان برنامه پایگاه‌های استان است.

وی با بیان اینکه ورود به برنامه‌های هفته بسیج با تجمع سراسری در حمایت از مردم غزه و اعلام انزجار از رژیم غاصب اسرائیل است، ادامه داد: این برنامه همزمان با سراسر کشور روز شنبه، ۲۷ آبان‌ماه از ساعت ۱۵ از چهارراه کاظمی شهر کرمان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان در ادامه با اشاره به روز شمار هفته بسیج، اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران بسیج، برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در جیرفت، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در جیرفت، پروژه‌های آبرسانی در فاریاب و زرند، اعزام تیم‌های پزشکی و گیاه پزشکی جهادی به مناطق مختلف استان، افتتاحیه جشنواره‌های ورزشی، برگزاری شب شعر انقلاب و مقاومت، اجرای طرح صنعت‌یار و معدن‌یار، آزادی زندانیان، نواختن زنگ بسیج در مدارس، افتتاح کارگاه‌های اشتغال و... از جمله برنامه‌های نخستین روز هفته بسیج در کرمان است.

اسناد و آثار شهدای بسیج استان کرمان جمع‌آوری می‌شود

وی از اجرای طرح «نیم پلاک» به‌منظور جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای بسیج استان کرمان برای نخستین‌بار خبر داد و افزود: برگزاری سلسله جلسات جهاد تبیین، برپایی میز خدمت در مناطق کم برخوردار، اجرای طرح کرامت در راستای ایجاد امنیت در مناطق ناامن، آسفالت معابر روستاها، افتتاح پایگاه تخصصی فنی مهندسی آل‌یاسین در رفسنجان، توزیع لوازم التحریر در فهرج، اجرای پویش نذر خون، برگزاری بادواره شهدای طلاب و... از برنامه‌های دومین روز هفته بسیج در کرمان است.

سردار نظری تصریح کرد: برگزاری همایش تجلیل از فرماندهان یگان‌های شهید سلیمانی، نشست فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب، افتتاح پروژه آبرسانی چاه حسن و آبرسانی به ۴ روستا، افتتاح دو رشته قنات، افتتاح طرح‌های اشتغالزایی، افتتاح دو باب مسجد، اجرای طرح «شیفت ایثار» در بسیج کارگری در راستای کمک به افزایش تولید، افتتاح پروژه محرومیت‌زدایی در شهرستان کهنوج و... از برنامه‌های سومین روز بزرگداشت هفته بسیج در کرمان است.

اجرای پویش یک هزار ختم قرآن به نیت شهدا در کرمان

وی افزود: عطرافشانی مزار مطهر شهدا، رونمایی از پوستر کتابخوانی، اجرای اردوهای جهادی پزشکی، یادواره شهدای حقوقدان استان برای نخستین‌بار در شهرستان راور، برگزاری اختتامیه رویداد ملی «مقتدر مظلوم» و آغاز پویش یک‌هزار ختم قرآن به نیت حاج قاسم و شهدا از گلزار شهدای کرمان که تا هفته مقاومت ادامه دارد؛ از برنامه‌های روز چهارم است.

سردار نظری در ادامه به برنامه‌های پنجمین روز بزرگداشت هفته بسیج در کرمان اشاره کرد و گفت: برگزای دعای ندبه، گردهمایی سراسری میقات صالحین در میعادگاه‌های نماز جمعه، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سراسر استان، همایش پیاده‌روی ، برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی از سوی زنان سرپرست خانوار، برپایی میز خدمت، توزیع جهیزیه در شهرستان رودبار و اجرای اردوهای جهادی و پزشکی از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: بزرگداشت اساتید بسیجی، افتتاح مدرسه مجازی، توزیع بسته‌‌های ورزشی در مناطق محروم، افتتاح پروژه‌های آبرسانی و محرومیت‌زدایی، تجلیل از بسیجیان نخبه، برگزاری همایش صلح یاران، افتتاحیه پروژه‌های عمرانی و سازندگی در فهرج، اجتماع زائران راهیان‌نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و... از برنامه‌‌های روز ششم هفته بسیج در کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان در پایان با اشاره به دیدار بسیجیان در آخرین روز هفته بسیج با رهبر معظم انقلاب در تهران و همزمان در کرمان، اظهار کرد: اختتامیه جشنواره ملی شعر «افق‌های روشن»، توزیع بیش از ۴۰ هزار بسته‌ معیشتی در استان، برگزاری رویداد ملی جهادگران روستا، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، برگزاری شب شعر آیینی حماسه فاطمی و... از برنامه‌های آخرین روز بزرگدلشت هفته بسیج در کرمان است.

انتهای پیام
captcha