آغاز طرح مردمی کاشت درخت در کرمان
کد خبر: 4181879
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

آغاز طرح مردمی کاشت درخت در کرمان

کاشت ۵۴۰ هزار اصله نهال در استان کرمان در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با حضور استاندار کرمان آغاز شد.

طرح مردمی کاشت درخت در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد‌مهدی فداکار، استاندار کرمان عصر امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه در آیین آغاز پروژه نهالکاری در مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گفت: دولت متعهد شده که یک میلیارد نهال را طی چهار سال در کشور کشت کند و از امسال شروع شده است.

وی با بیان اینکه کرمان، استان کویری است و اجرای طرح‌های نهالکاری بر وضعیت آب و هوایی و جلوگيری از آسیب به خاک تأثیر می‌گذارد، افزود: سهم استان کرمان ۴۲ میلیون نهال بوده که سالی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال باید کاشته شود و سهم شمال استان در این طرح کاشت، سالانه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال است.

استاندار کرمان با تشکر از کار بزرگ شرکت بوتیا، تصریح کرد: در اصل وظیفه شرکت کاشت ۳۰۰ هکتار بوده اما یک هزار و ۲۰۰ هکتار نیز اضافه انجام داده و امروز یک هزار و ۸۰۰ هکتار مجدداً کاشت نهال آغاز کرده و عملا ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار خواهد شد.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: براساس تقسیم‌بندی صورت گرفته ۲۲ میلیون نهال در شمال و ۲۰ میلیون نهال در جنوب استان باید کاشته شود و معاونت عمرانی استانداری مسئولیت کار را به عهده گرفته است.

آیت‌اللهی موسوی اظهار کرد: چند طرح خوب نیز در حال انجام است که یکی سهمیه مدارس و بحث روحیه دادن به دانش‌آموزان و دیگری کاشت نهال در محورهای اصلی استان و ایجاد تفرجگاه‌ها برای مردم است.

انتهای پیام
captcha