بزرگی و آزادگی نتیجه مقاومت در برابر استکبار است
کد خبر: 4179576
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
امام جمعه کرمان:

بزرگی و آزادگی نتیجه مقاومت در برابر استکبار است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بزرگی، آزادگی و حریت را از نتایج مقاومت در برابر دشمنان دانست و گفت: پیروزی نزدیک است و مردم غزه مقاوم‌تر می‌شوند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان، امروز، ۱۲ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: پیروزی بر نفس، درست به کار گرفتن عقل و کنترل هوی و هوس سه مؤلفه بزرگ در رعایت تقوای الهی است.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه کسانی که نگاه تکلیف‌محور دارند زمانی که قدرت بلامنازع خداوند را در همه امور زندگی می‌بینند پریشانی‌ها در وجودشان تبدیل به آرامش می‌شود، افزود: یکی از دلایل پریشانی انسان به دلیل ضعف او در برابر طبیعت و دشمنان داخلی و خارجی است اما انسان‌های تکلیف‌محور خود را تحت هدایت، توجه و عنایت خداوند قادر می‌دانند لذا آرامش دارند.

وی تصریح کرد: قهرمانان و سلحشورانی که اعجاب انگیز در صحنه نبرد حضور پیدا کرده‌اند نگاه محدود به دنیا نداشتند؛ به‌ تنهایی در برابر انحرافات ایستادند و با تکیه بر خداوند پیروزهای بزرگ به دست آوردند که رزمندگان دفاع مقدس از این نگاه هستند که برای همیشه در تاریخ انسانیت چهره‌های الگو شدند.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه، با اشاره به تلاش غرب بر ترویج سبک زندگی غربی در کشورهای اسلامی به ویژه در ایران، اظهار کرد: جهاد در این میدان مبارزه با سبک زندگی غرب و تدبیر مناسب برای ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی بر همه افرادی که قدرت دارند امری اولویت‌دار و لازم است.

وی ترویج سبک زندگی غربی و فاصله گرفتن مردم از زندگی دینی و اسلامی را از راه‌های تسلط غرب بر کشورهای دیگر برشمرد و ادامه داد: ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی الزاماتی دارد که توجه به ارکان خانواده و تحکیم بنیان خانواده از این الزامات است لذا بر چهره‌های فرهنگی جامعه در هر جریان فرهنگی در مدارس، سخنرانی‌ها، فیلم‌ها، نوشتارها و... فرض و لازم است که مردم را به شدت از سبک زندگی غربی بر حذر بدارند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در دنیای امروز تغییر و تحولات به سرعت در حال شکل‌گیری است، افزود: در جغرافیای کنونی مقاومت اسلامی و گفتمان آن قرار دارد. مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه با پشتیبانی جوانان مجاهد و سلحشور ایرانی در دنیای امروز نقش مهم و ترازی دارد که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هزینه‌های تسلیم شدن در برابر دشمن پرداخت و گفت: در تسلیم شدن همه هویت ملی و اسلامی را باید به حراج بگذاریم. انسان‌های ریشه‌دار و دارای پیشینه قوی و فرهنگی باید یکی پس از دیگری ذبح شده و باید حقارت‌ها، اسارات‌ها و غارت‌ها را شاهد باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جهاد و مقاومت اسلامی اگرچه هزینه‌های دردناکی همچون آوارگی، هجرت، شهادت و... دارد اما در مقابل دستاوردهایی نیز دارد، افزود: امروز هزینه‌های مقاومت را در غزه مشاهده می‌کنیم که چندین هزار بمب آمریکایی و انگلیسی را بر سر مردم غزه ریختند؛ زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند؛ بیش از ده هزار نفر از امت اسلامی را به شهادت رساندند اما نتیجه این هزینه سخت، افتخار آمیز است.

وی بزرگی، آزادگی و حریت را از نتایج مقاومت در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: پیروزی نزدیک است و مردم غزه مقاوم‌تر می‌شوند. اسرائیل در هر حمله خود شکست خورد و در آینده شکست‌ها بزرگ‌تر و شکننده‌تر خواهد بود. اسرائیل و پشتیبانان آن بدانند هرچه در این صحنه بیشتر قتل عام کنند، وحدت اسلامی را قوی‌تر می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان وحدت، مقاومت و آگاهی را رمز پیروزی امت اسلامی دانست و افزود: باید زمان و دشمن را به خوبی بشناسیم و عواملی که وحدت را از بین می‌برد کنار بگذاریم و امروز امت باید مقاومت کنند تا به پیروزی رسیده و بستر را برای تحول عدالت‌محور جهانی فراهم کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۳ آبان و اتفاقاتی که در برهه‌های مختلف، در این تاریخ روی داد مانند تبعید امام راحل، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش‌آموز، ادامه داد: دانش‌آموزان سلحشور زمانی که پا در مسیر اعتقاد و دیانت خود می‌گذارند به دشمن می‌فهمانند که چند دهه با دشمن در جنگ تمام عیار هستیم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه حادثه بزرگ دفاع از دین و انقلاب را دانش‌آموزان خلق کردند لذا روز دانش‌آموز روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، تصریح کرد: هر کسی که به ملیت و اسلامیت اعتقاد دارد باید در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور داشته باشد.

امام جمعه کرمان در پایان اظهار کرد: نخستین شعارهای انقلابی، اخراج آمریکا از ایران بود و امروز به برکت حرکت قدرتمند مردم، پشتیبانی از ولایت‌فقیه و وحدت جبهه مقاومت در نتیجه اقدامات شهید سلیمانی، اخراج آمریکایی‌ها از منطقه در دستور کار است و امروز پایگاه‌های آمریکایی در هر نقطه‌ای از کشورهای اسلامی ناامن و در فکر ترک منطقه هستند.

انتهای پیام
captcha