فرهنگ و تفکر مقاومت به جوانان جامعه اسلامی منتقل شده است
کد خبر: 4174970
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

فرهنگ و تفکر مقاومت به جوانان جامعه اسلامی منتقل شده است

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه فرهنگ و تفکر مقاومت به جوانان جامعه اسلامی منتقل شده است، گفت: تفکر ایرانی، اسلامی و انقلابی در بین ملت‌های مختلف نفوذ کرده و سبب ایستادگی مردم یمن، لبنان و فلسطین شده که این امر سبب متحیر شدن دشمنان شده است.

آیت‌الله احمد شیخ‌بهائیبه گزارش ایکنا از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهائی، خطیب جمعه کرمان امروز، ۲۱ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوای الهی به اندازه‌ای مهم است که همواره باید یادآوری شود. در قرآن و نهج‌البلاغه به‌صورت مکرر به رعایت تقوا اشاره شده است و تقوا نخستین مرحله مقابله با دشمن است.

وی با بیان اینکه تقوا بهترین وسیله دفاعی است و باید رعایت کنیم تا واجبی ترک نشده و گناهی انجام ندهیم، افزود: لازمه رعایت تقوا شناخت درست از واجبات و محرمات است. مرحله دوم، جهاد با نفس است. کسانی که در مرحله تقوا و سپس جهاد با نفس موفق شوند برای مراحل بعدی جهاد که همان جهاد با نفس دیگران است، آماده می‌شوند.

خطیب جمعه کرمان جهاد تبیین را لازمه امر به‌ معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: جهاد تبیین جهاد کبیر است که اگرچه سخت است اما باید انجام داد. باید حرف حق را به دیگران برسانیم و تبیین‌گر بودن برای همه ما واجب قطعی، فوری و عینی است.

آیت‌الله شیخ‌بهائی در خطبه دوم با بیان اینکه انقلاب اسلامی انفجار نور بود و صدور انقلاب به معنای صدور روحیه انقلابی در مردم مسلمان منطقه است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در پرتور تعالیم قرآن و اهل‌بیت(ع)، ایستادگی و مقاومت را به ما یاد داد؛ دشمن نیز می‌خواهد با بالا بردن کشتار سبب غلبه ترس شود.

وی با اشاره به وقایعی همچون ۱۷ شهریور، ۲۴ مهر و با آتش کشیدن مسجد جامع کرمان، جنگ تحمیلی و... برای ترساندن مردم و شکست انقلاب، افزود: امروز فرهنگ و تفکر مقاومت به جوانان جامعه اسلامی منتقل شده است. کشتارها در فلسطین و غزه ۷۵ سال است که تداوم دارد اما رشد روحیه از خودگذشتگی، فداکاری همراه با فکر و اندیشه امروز جدید است.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: اینکه گمان می‌کنند هر اتفاقی در هر جای جهان رقم می‌خورد یک نیروی ایرانی در آنجا است سخت در اشتباه هستند؛ این تفکر ایرانی، اسلامی و انقلابی است که در بین ملت‌های مختلف نفوذ کرده سبب ایستادگی مردم یمن، لبنان و فلسطین شده و این امر سبب متحیر شدن دشمنان شده است.

وی با اشاره به حملات و فشارهای شدید دشمن و رژیم صهیونیستی بر مردم غزه، افزود: برای رسیدن به هدف یعنی نجات از سلطه دشمن و بیرون کردن غاصبی که یک کشور را غصب کرده است مقاومت ادامه دارد. آمریکایی‌ها پشیمان خواهند شد و ضربه‌ای که در یک هفته گذشته خوردند بسیار بود.

آیت‌الله شیخ‌بهائی افزود: جوانان فلسطین به‌گونه‌ای آبروی نظام اطلاعاتی اسرائیل را بردند که هراندازه هم تلاش کند قابل ترمیم نیست. دشمن در این غافلگیری جاماند و ضربه خورد و این پیروزی، فتح‌الفتوح و بیداری را به جوانان فلسطین تبریک می‌گوییم.

وی شرکت در تظاهرات، کمک‌های نقدی و جهاد تبیین را از راه‌های حمایت از مردم فلسطین برشمرد و اظهار کرد: رسانه‌های غربی و اسرائیل در حال ارائه تحلیل اشتباه از مقاومت فلسطین است. آنها کشته‌های اسرائیلی را پر رنگ کرده و به‌دنبال این هستند که جبهه حق و باطل را به‌گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه در جنگ اسلامی تا جایی که امکان دارد زن‌ها و بچه‌ها را جدا می‌کنند تا آسیبی نبینند اما اسرائیلی‌ها اعلام می‌کنند که یک نفر را زنده نخواهند گذاشت، ادامه داد: مسجد، مدرسه، دانشگاه و... همه مورد هدف حمله‌های صهیونیستی قرار گرفته و حتی شاهد بودیم که یک خانواده را به طور کامل کشته‌اند. لذا امروز میانه‌رو نداریم و هر کسی به هر شکلی از این رژیم غاصب حمایت کند یقیناً در جبهه آنها است.

وی در ادامه به اقدامات دولت اشاره کرد و با تأکید بر اینکه مسیولان با ارزیابی باید نقاط ضعف را شناسایی و حل کنند، گفت: مسئولان سخنان کارشناسان و نخبگان را بشنوند. مردم نیز کمک کنند و گروه‌های جهادی به ویژه در عرصه علم کارهای خود را به سرعت پیش ببرند.

آیت‌الله شیخ‌بهائی در پایان با درخواست از مسئولان و مردم برای عمل به وظیفه خود در امر حجاب و مقابله با تهاجم فرهنگی، اظهار کرد: انتخابات را پیش رو داریم و باید بهترین‌ها را انتخاب کرد و مشارکت را بالا برد. همچنین رقابت، سلامت و امنیت انتخابات برای ما بسیار مهم است.

انتهای پیام
captcha