توجه به نقاط قوت، راه عبور از توطئه‌های دشمن است
کد خبر: 4173351
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
امام جمعه کرمان:

توجه به نقاط قوت، راه عبور از توطئه‌های دشمن است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال آن است تا یک ضعف را شناسایی و آن را آنقدر بزرگ کند که ما ناامید شویم، گفت: راه عبور از نقشه و توطئه دشمن این است که تلاش کنیم نقطه ضعف‌ها را از بین ببریم و به نقاط قوت بیش از آنچه که هست، توجه کنیم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۴ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: اگر کسی تقوای الهی پیشه کند خداوند او را از فتنه‌ها نجات می‌دهد و و راه را در تاریکی‌هایی همچون جهل،‌ گناه، انحراف و... که انسان را در گرداب خود فرو می‌برد، نورانی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید در فکر و عمل، رضایت خداوند را در نظر بگیرم و تقوای الهی را رعایت کنیم، اظهار کرد: گروهی دنیا را هدف می‌دانند و گروهی دیگر دنیا را محل عبور برای رسیدن به هدف می‌دانند. دنیاگرایان اهل تکلیف نیستند و براساس آیات قرآن دچار مشکلات متعدد می‌شوند که شک و تردید در آزمون‌های سخت و میدان جهاد، ترس و وحشت در زمان آزمایش، ذهن مشوش، نداشتن رأی و موضع ثابت و... از جمله این مشکلات است. دنیاگرایان حرف حق را نمی‌پذیرند و دلهایشان از سنگ است.

امام جمعه کرمان با اشاره به دروغ‌پراکنی‌های فضای مجازی، افزود: نبايد تحت تأثیر این فضا قرار گرفت. ممکن است علیه نظام اسلامی، شخصیت‌های پاک و طاهر و مواضع به حق حرف‌هایی گفته شود اما این سخنان نباید تأثیر بگذارد زیرا پشت این مواضع، هوی و هوس قرار گرفته است. همچنین در هنگامی که در فضای مجازی مطلبی را منتشر می‌کنیم باید عاری از هوی و هوس باشد زیرا برای رسیدن به هدف درست نباید وسیله نادرست را به کار گرفت.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و بیان اینکه همراه و همدل بودن با مردم، خدمت و دلسوزی برای امنیت همه شهروندان، تحت زعامت رهبر معظم انقلاب بودن و داشتن فرماندهی الهی و دینی و خدمت به خلق برای جلب رضایت خداوند از جمله ویژگی‌های نیروی انتظامی است، افزود: از اقدامات نیروی انتظامی تشکر می‌کنم.

وی با گرامیداشت هفته وقف تصریح کرد: مؤمنان باید توجه به وقف را جدی بگیرند. وقف در حقیقت کمک مردم برای حل مشکلات اجتماعی جامعه، نیازهای طبقات مختلف مردم و یک کمک ادامه‌دار است. کمک‌های وقف حتی پس از اینکه فرد در دنیا نباشد نیز ساری و جاری است و امیدواریم این حکم مترقی دینی در زندگی جدی گرفته شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن به‌دنبال بزرگنمایی مشکلات جامعه و ناامید کردن مردم است، ادامه داد: دشمن به‌دنبال آن است تا یک ضعف را شناسایی و آن را آنقدر بزرگ کند که ما ناامید شویم و در مقابل نقاط قوت را کوچک کرده و به تمسخر می‌گیرد که آخرین نمونه آن پرتاب ماهواره بود. راه عبور از نقشه و توطئه دشمن این است که تلاش کنیم نقطه ضعف‌ها را از بین ببریم و به نقاط قوت بیش از آنچه که هست، توجه کنیم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در پایان با تأکید بر اینکه مسلمانان باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای وحدت توجه کنند، گفت: آمریکا و استکبار جهانی با وحدت مخالف هستند و هر کجا که وارد شدند حرکت‌های تروریستی و ناامنی ایجاد کردند و منابع کشور را به یغما بردند. دشمن از توطئه دست بر نمی‌دارد لذا نسل جوان، فرهیختگان و نخبگان باید در کنار مردم با بصیرت و در خط ولایت در مقابل دشمن بایستند و این ایستادگی، پیروزی به‌دنبال دارد.

انتهای پیام
captcha