دولت و مسئولان سند تحول تعلیم و تربیت را با جدیت پیگیری کنند
کد خبر: 4171887
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
امام جمعه کرمان:

دولت و مسئولان سند تحول تعلیم و تربیت را با جدیت پیگیری کنند

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه سند تحول تعلیم و تربیت در آموزش‌وپرورش باید جدی گرفته شود، گفت: یکی از مهمترین مراکزی که مورد حمله ترکیبی دشمن قرار دارد نظام تعلیم و تربیت و مربیان و معلمان است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، هفتم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: هر کسی تقوا را رعایت کند عذاب قیامت از او برداشته می‌شود و به پیشگاه خداوند در قیامت با افتخار وارد می‌شود و این به‌دست نمی‌آید مگر آنکه زبان، قدم، قلم و حرکات ما همه در راستای رضایت خداوند باشد.

وی با بیان اینکه در دو دنیا دو نگاه تکلیف‌محوری و غیر تکلیف‌محوری وجود دارد، افزود: آنها که تکلیف محور هستند با مشکلات می‌جنگند و تسلیم انحرافات نمی‌شوند و در یک کلمه دنیا را محل گذر می‌دانند. در نگاه دوم دنیا هدف است و تکلیف معنا ندارد. در قرآن کریم ماجرای کسانی که این نگاه دوم را دنبال می‌کنند بیان شده و دلهای این افراد آمادگی شنیدن حق را ندارد و قساوت قلب پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: در برخورد با حق مردم چند گروه هستند. یک گروه با اندک تذکر و موعظه حق را درک کرده و در مسیر آن قرار می‌گیرند. گروه دوم با قوی‌ترین دلایل و استدلال‌ها هم حق را نمی‌پذیرند و در مقابل آن می‌ایستند. روح این گروه قدری تنگ می‌شود که نمی‌توانند با حق مواجه شوند. از نظر قرآن و روایات جهل و نادانی، گناه و معصیت، لجاجت، جدال، هم‌نشینی با بدان و مجرمان، دنیا پرستی و هوی پرستی سبب می‌شود که انسان در جبهه‌ای قرار بگیرد که حق را نپذیرد.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا و با تبریک ولادت پیامبر(ص)، امام صادق(ع) و فرارسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: هجرت امام خمینی(ره) به پاریس پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و انقلاب بزرگ الهی رقم خورد که بشریت و انسان را از اسارت رها کرد و نگاه دین‌محوری و ارزش‌محوری را به جامعه انسانی بازگرداند.

وی با گرامیداشت روز آتش‌نشانی و نیروی انتظامی و فداکاری‌های این نیروها در مأموریت‌های سخت، افزود: توجه به تعلیم و تربیت و خانواده ضروری است. پیشرفت‌های یک کشور و رسیدن به تکامل مرهون برنامه‌ریزی درست و جامع در این دو مرکز خانواده و مراکز تعلیم‌ و تربیت(آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی) است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خانواده را نخستین گام در تربیت خواند و تصریح کرد: امروز متأسفانه دنیای هوی‌پرست به محوریت غرب و استکبار جهانی به هر دو مرکز حمله همه جانبه دارد و برای ابتذال این دو مرکز هم برنامه و هم پول کلان دارد. استکبار نجات خود را در متلاشی کردن این دو مرکز می‌داند.

وی با اشاره به حرکت هنجارشکنانه در یکی از مدارس کرمان، افزود: این حرکت برای قشر متدین قابل تحمل نیست اما وقتی حرف از حرکت هنجارشکنانه و هتاکانه در آموزش‌وپرورش می‌زنیم باید توجه کنیم که قاطبه معلمان، مربیان و مسئولان در دستگاه تعلیم و تربیت امروز، انسان‌هایی دلسوز، متدین، وارسته و انقلابی هستند که فرزندان خود را تحویل آنها داده‌ایم اما گروهی ناخواسته و یا تحت تأثير فضای مجازی رفتاری را ترویج می‌کنند که اولین خواسته مردم برخورد قاطع و قانونی با عوامل این هنجارشکنی است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: از دولت، وزیر آموزش‌وپرورش و مدیران انقلابی به‌ویژه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان می‌خواهیم سند تحول تعلیم و تربیت که مطالبه مقام معظم رهبری نیز هست در آموزش‌وپرورش جدی گرفته شود تا عرصه تعلیم و تربیت برای معلمان متدین عرصه‌ای آماده باشد و در فضایی آرام و با برنامه بتوانند به تعلیم و تربیت بپردازند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در نقشه دشمن، فتح بدون خون‌ریزی در دستور کار است، اظهار کرد: یکی از مهمترین مراکزی که مورد حمله ترکیبی دشمن قرار دارد نظام تعلیم و تربیت و مربیان و معلمان است. دشمن با سندهای مختلف و همچنین با تبلیغات وسیع تلاش دارد در کشورهای مختلف به‌ویژه جمهوری اسلامی و پایتخت مقاومت جهان اسلام حمله کند.

وی ادامه داد: محور دومی که دشمن مورد هجمه قرار می‌دهد خانواده و به‌ویژه زنان و مادران به‌عنوان ستون خانواده هستند. در اغتشاشات سال گذشته بخشی از نقشه دشمن هجمه به خانواده و زنان بود. حرکت‌های کوچکی که در بعضی نقاط شاهد هستیم را باید جدی بگیریم و دست نیاز به سمت چهره‌های دلسوز نظام تعلیم و تربیت، خانواده و معلمان فرهیخته و انقلابی و اساتید دانشگاه دراز کرده‌ایم و از این دلسوزان می‌خواهیم این هجمه دشمن را ناکام بگذارند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در پایان با بیان اینکه همانگونه که رزمندگان دفاع مقدس از جان خود گذشتند و کشور را حفظ کردند در تعلیم و تربیت و خانواده نباید اجازه داد دشمن نفوذ کند، گفت: سخنرانی رئیس رژیم جعلی اسرائیل علیه ایران در سازمان ملل و اصلاحیه آن حساب شده بود و ما با دشمنانی بی‌رحم مواجه هستیم و نیاز به وحدت، همدلی و همراهی در بخش‌های مختلفی که مورد هجمه جنگ ترکیبی هستند، داریم تا انقلاب را در خط نظام و ولایت‌فقیه حفظ کرده و بستر را برای حرکت جهانی امام زمان(عج) فراهم ‌کنیم.

انتهای پیام
captcha