راهپیمایی اربعین اعلام برائت از ظلم و ظالم است
کد خبر: 4166264
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
امام جمعه کرمان:

راهپیمایی اربعین اعلام برائت از ظلم و ظالم است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی راهپیمایی اربعین را اعلام برائت از ظلم و ظالم دانست و گفت: این حرکت بزرگترین راهپیمایی تاریخی بشر با محوریت امام حسین(ع) است و هر اندازه یک جریان مردمی‌تر باشد پیروز می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانیبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۰ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: تقوای الهی به دست نمی‌آیند جز آنکه هم در نیت و هم در عمل پر رنگ باشد. لذا قبل از اینکه توان انسان تحلیل برود و عمر به پایان برسد باید به فکر عمل بود و تقوای الهی را در همه شئون زندگی رعایت کنیم.

وی با بیان یکی از گروه‌هایی که امام حسین(ع) با آنها اتمام حجت کرد خواص جامعه بودند، اظهار کرد: زمانی که خواص جامعه از قدرت، موقعیت و نفوذ خود برای احقاق حق خود استفاده کردند اما برای حق توده‌های مردم بی توجه شدند هر اتفاقی رقم می‌خورد.

امام جمعه کرمان جهاد با جان، تبیین و روشنگری را از وظایف خواص جامعه برشمرد و با بیان اینکه هر کسی که در برابر ظلم سکوت کند در آن ظلم شریک است، افزود: گاهی کسانی که صاحب منصب و موقعیت اجتماعی هستند به دلایلی همچون رفاه زدگی، غفلت، خودستایی، روحیه ترس، تفاوت مبنای خواص با امام جامعه و... از حق دفاع نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خطبه دوم با گرامیداشت یاد شهیدان آیت‌الله قدوسی، دستجردی و رئیسعلی دلواری و تبریک روز تعاون و مشارکت، بیان کرد: مشارکت در بخش‌های مختلف و تعاون از بخش‌های مهم اقتصاد است که مسئولان باید آن را جدی بگیرند. مردم نیز در مشارکت و تعاون جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با گرامیداشت روز پدافند و اشاره به پیشرفت‌های دفاعی کشور و همچنین دستاوردهای دولت و نظام، افزود: بهره‌برداری از فاز یازدهم پارس جنوبی، شکست خرابکاری رژیم صهیونیستی در صنعت موشکی کشور با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) و وزارت دفاع، پیوستن ایران به دو پیمان مهم بین‌المللی در بخش اقتصاد از جمله این دستاوردها است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در هفته دولت باید مورد توجه همه دولتمردان، خواص جامعه و مردم باشد، اظهار کرد: معظم‌له بر عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار و نرخ ارز، مبارزه با گرانی و توجه به مشکلات مردم از سوی دولت تأکید داشتند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه نگاه دولت برای تلاش شبانه‌روزی در خدمت به مردم یک نگاه ارزشمند و دینی است، ادامه داد: مدیران خدمتگرار کم نداریم اما خدمات دولت باید سر سفره مردم خود را نشان دهد.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین و علاقه میلیون‌ها انسان برای حضور در این راهپیمایی، تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های دشمن برای کم رنگ کردن محرم و اربعین، شاهد رشد چشمگیر مردم در این مراسم بودیم که چند دلیل دارد. موضوع اربعین تجلیل از حادثه‌ای است که دفاع از مظلوم در ذات آن وجود دارد. کسانی که در راهپیمایی شرکت می‌کنند می‌خواهند همدلی خود را با یتیمان در حادثه عاشورا و پس از آن نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان راهپیمایی اربعین را اعلام برائت از ظلم و ظالم دانست و گفت: این جریان هماهنگ با فطرت انسان و روحیه معتقدان به اهل‌بیت(ع) است. این جریان یک جریان مردمی است و در طول تاریخ، مردم حتی در سخت‌ترین شرایط عزاداری را انجام دادند. بانی اربعین مردم هستند و دولت‌ها تنها تسهیل‌گری می‌کنند. این حرکت بزرگترین راهپیمایی تاریخی بشر با محوریت امام حسین(ع) است و هر اندازه یک جریان مردمی‌تر باشد پیروز می‌شود.

انتهای پیام
captcha