دولتمران خود را با معیارهای اسلامی و قرآنی ارزیابی کنند
کد خبر: 4164848
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
خطیب جمعه کرمان:

دولتمران خود را با معیارهای اسلامی و قرآنی ارزیابی کنند

حجت‌الاسلام علیمرادی با بیان اینکه ارزیابی یک وظیفه اخلاقی فردی، اجتماعی و سیاسی است، گفت: هفته دولت فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت است و همه اجزای حکومت باید خود را با معیارهای اسلامی و قرآنی ارزیابی کنند.

حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی خطیب موقت جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، خطیب موقت جمعه کرمان امروز، سوم شهریور‌ماه در خطبه‌های‌ نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوای الهی امر پروردگار است و رعایت آن رمز مسلمان زندگی کردن و مسلمان مردن است. اگر فرد در همه حال تقوا داشته باشد از حدود اسلام تخطی نمی‌کند.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) در خصوص نیاز انسان به تقوا اظهار کرد: آن کسی که در دنیا نفس خود را با تقوا ورزیده سازد در روز خوف بزرگ (قیامت) در امان است. انسان در حوزه سیاست، اجتماع، فکر و... مورد لغزش قرار می‌گیرد و تقوا عامل استواری انسان و مانع لغزش انسان است.

خطیب جمعه کرمان ضمن قدردانی از مردم برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) افزود: مراسم عزاداری حسینی ملت‌ساز و حافظ شیعیان و مسلمانان است. این مراسم عامل وحدت‌بخش جهانی است و هراندازه باشکوه‌تر برگزار شود مایه عظمت و وحدت مسلمانان خواهد بود که دشمنان، کفار و منافقان را مأیوس می‌کند.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی تصریح کرد: امیدواریم گردهمایی اربعین نقطه گردآوری قوه انسانی، فکری، معنوی، نظامی و قوه سخت و نرم بشود. اربعین زمینه‌‌ساز ظهور است و ملت‌های مختلف در برگزاری مراسم اربعین نقش بزرگی دارند.

حجت‌الاسلام علیمرادی در خطبه دوم برقراری عدالت، فرو خوردن خشم، قرار دادن عقل به‌عنوان منشأ عمل، خاموش کردن شعله‌های آتش فتنه دشمنان و... را از ویژگی‌های انسان‌های باتقوا برشمرد و تصریح کرد: انسان متقی مراقب است تا کسی از کشور اسلامی جدا نشود و حافظ هویت اسلامی و ملی جامعه است.

خطیب جمعه کرمان با تسلیت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: این شهیدان می‌توانند الگویی برای جوانان باشند و سزاوار است افرادی که اهل تبیین و تفسیر هستند و در قلم، هنر و بیان توانایی دارند چنین شخصیت‌هایی را به جوانان معرفی کنند تا مرجع فکری، اخلاقی و سیاسی جوانان شهیدان و مفاخر ما باشند؛ این حقی است که باید ادا شود و شایسته نیست شهدا برای نسل جدید پنهان باشند.

وی با تبریک هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت است. نقاط قوت و ضعف و صلاح و فساد باید شناسایی و برای رفع نقاط فساد و ضعف تلاش شود. همه اجزای حکومت باید خود را با معیارهای اسلامی و قرآنی ارزیابی کنند که برپایی نماز و پرداخت زکات، حاکمیت خوب‌ها و معروف‌ها، توازن اقتصادی، فقرزدایی، برقراری عدالت و امنیت و دور کردن بدی‌‌هایی همچون فساد و ظلم از معیارهای قرآن است و دولتمردان و همه باید براساس این معیارها خود را ارزیابی کنند.

حجت‌الاسلام علیمرادی در پایان با بیان اینکه ارزیابی یک وظیفه اخلاقی فردی، اجتماعی و سیاسی است، گفت: یکی از معیارهای ارزیابی از منظر قرآن این است که افراد نه ظلم کنند و نه زیر بار ظلم بروند. همچنین جلب رضایت توده‌های مردم یکی از معیارها است و باید کاری کرد تا مشکلات از بدنه جامعه و مردم برداشته شود.

انتهای پیام
captcha