پرداخت زکات در کرمان رشد ۲۱ درصدی داشته است
کد خبر: 4164040
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

پرداخت زکات در کرمان رشد ۲۱ درصدی داشته است

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال در مجموع ۲۱.۶ درصد در حوزه پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم، گفت: توزیع ۳۸ هزار و ۴۵۰ بسته غذایی، تهیه ۳۰ سری جهیزیه و... از جمله موارد مصارف زکات در کرمان است.

زکاتبه گزارش ایکنا از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز، ۳۰ مردادماه در دومین شورای زکات استان کرمان در سال جاری به ارائه گزارشی از اقدامات ۵ ماهه ابتدایی امسال پرداخت و گفت: تحویل ۴۰ تابلوی دیجیتال زکات به دفاتر ائمه جمعه، تقدیر از فعالان حوزه زکات، توزیع بیش از ۶۰ هزار غذای گرم در عید غدیر، اجرای گام به گام طرح شورایی شدن زکات، تشکیل شورای زکات در ۹۲۶ روستا، برگزاری همایش‌های زکات برکت آبادی در ۱۱ شهرستان و...در راستای تبیین و تبلیغ زکات در کرمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال در مجموع ۲۱.۶ درصد در حوزه پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم، اظهار کرد: در سال گذشته ۸۰ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال زکات واجب و ۳۹۱ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال زکات مستحب در کرمان به حساب امداد واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: در خصوص آمار زکات گندم اظهار کرد: در سال گذشته ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و در سال جاری ۹ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال به حساب امداد واریز شد. همچنین در موضوع فطریه در سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال و در سال جاری ۳۷ میلیارد ریال به حساب امداد کرمان واریز شد.

عسکری‌نژاد درخصوص موارد هزینه کرد زکات در سه ماهه اول سال امسال گفت: توزیع ۳۸ هزار و ۴۵۰ بسته غذایی، تهیه ۳۰ سری جهیزیه، هزینه درمانی ۲۵۶ بیمار، مرمت و بازسازی ۵۰۵ مسکن، آزادی ۳ زندانی و... از جمله موارد مصارف زکات در کرمان است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه ظرفیت و رشد زکات در استان کرمان را خوب توصیف کرد و گفت: زکات را باید در جامعه تبلیغ و همچنین اعتمادسازی کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه با مدیریت صحبح می‌توان دستاوردهای زکات را به نمایش گذاشت، اظهار کرد: اگر زکات جایگاه واقعی خود را پیدا کند محرومیت‌ها کاهش می‌یابد‌. امسال در بخش کشاورزی و باغداری در شمال و جنوب استان افزایش درآمد داشتیم که در سبد زکات نیز باید خود را نشان دهد.



انتهای پیام
captcha