زمینه مشارکت حداکثری با رعایت اخلاق انتخاباتی فراهم شود
کد خبر: 4161742
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

زمینه مشارکت حداکثری با رعایت اخلاق انتخاباتی فراهم شود

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی باید متخصصان حضور داشته باشند تا کشور پیشرفت کند، گفت: احزاب و تشکل‌ها با رعایت اخلاق انتخاباتی زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور دبیر ستاد اقامه نماز کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، خطیب جمعه کرمان امروز، ۲۰ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی و بیان اینکه کسی که تقوا پیشه کرده و خود را اصلاح کند خوف و نگرانی نخواهد داشت، گفت: در قرآن انسان‌ها به لحاظ عقیده و عمل به سه گروه تقسیم شده‌اند که در آیات مختلفی همچون آیات اولیه سوره بقره به این تقسیم‌بندی پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه گروه اول انسان‌های مؤمن و معتقد هستند که در مسیر صحیح و هدایت الهی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: گروهی در مقابل مؤمنان هستند و اعتقادی به معاد، کتاب آسمانی، وحی و پیامبر(ص) ندارند که به کفار مشهور هستند. گروه سوم شجاعت بازگو کردن عقیده خود را ندارند و از سوی دیگر ضعف شخصیت و اراده دارند که این افراد منافقین نامیده می‌شوند.

عربپور با بیان اینکه طبق آیات قرآن، منافقان چیزی بر زبان جاری می‌کنند که در دل به آن باور ندارند، اظهار کرد: منافقان در عقیده خود رفتاری دوگانه دارند. خطر منافقان چه یک فرد باشد و چه یک گروه بیشتر از کفار است لذا جامعه باید این چهره‌های دوگانه را بشناسد.

وی با بیان اینکه در سوره منافقون و آیات دیگری از قرآن به ویژگی منافقین اشاره شده است، افزود: دروغگویی، نشر اکاذیب برای فتنه آفرینی، تظاهر به ایمان و دوستی با کفار، زندگی بدون هدف، انجام عبادت و انفاق به اکراه و... از ویژگی‌های منافقان است.

عربپور در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، بیان کرد: امام سجاد(ع) چند مسئولیت مهم را برعهده داشت که اولین آن امامت جامعه در شرایط خفقان و نفاق بود. دومین مسئولیت ایشان حفظ عاشورا بود. همچنین در زمان ایشان مردم دچار انحطاط اخلاقی شده بودند و امام سجاد(ع) با تربیت شاگرانی در امور تربیتی کار بزرگی انجام داد. همچنین کتاب صحیفه سجادیه سرشار از نکات تربیتی و اخلاقی است.

خطیب جمعه کرمان با گرامیداشت روز شهدای حرم و روز مقاومت، تصریح کرد: اسلام از ابتدا با مقاومت پیروز شد و روز به روز شعاع آن افزوده می‌شود. مقاومت مسئله بسیار مهمی در پیروزی انسان است. عزت، سربلندی و اسلام نابی که امروز به ما رسیده نتیجه مقاومت و شهادت امام حسین(ع) است و ما از این مقاومت الهام می‌گیریم.

وی به آغاز پیش‌ثبت‌نام نمایندگی مجلس نیز اشاره کرد و افزود: این ثبت‌نام یک فرصت است و کسانی که شرایط لازم و توانایی خدمت را دارند باید احساس تکلیف کرده و ثبت‌نام کنند. البته نظام به دنبال کمیت ثبت‌نامی نیست بلکه کیفیت مد نظر است و در مجلس شورای اسلامی باید متخصصان حضور داشته باشند تا کشور پیشرفت کند.

عربپور در پایان با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت از ویژگی‌های یک انتخابات است و در موضوع مشارکت، مسئولان باید در راستای اعتماد و رضایتمندی مردم تلاش کنند. احزاب و تشکل‌ها نیز با رعایت اخلاق انتخاباتی باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند. همدلی و همراهی مردم و مسئولان باید مد نظر باشد و با امیدآفرینی می‌توان انتخابات خوبی برگزار کرد تا جوانان نخبه وارد مجلس شوند.

انتهای پیام
captcha