شعر، عرصه جهاد شاعران است
کد خبر: 4152995
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۸

شعر، عرصه جهاد شاعران است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نباید هجمه‌های فرهنگی دشمن را بی پاسخ گذاشت گفت: جهاد تبیین توسط شاعران انجام می‌شود و ما در دوران انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اینگونه اشعار را دیده‌ایم.

حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از کرمان، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، شامگاه ۱۴ تیرماه در آیین پایانی اختتامیه نخستین جشنواره جهانی «شعر مقاومت» حضور در این جشنواره را مایه افتخار دانست و در مورد سابقه ادبیات مقاومت گفت: بعضی معتقدند ادبیات مقاومت از نیمه دوم قرن ۲۰ توسط شاعران فلسطینی آغاز شد اما باید گفت شعر مقاومت از صدر اسلام تأثیر خاص و به‌سزایی داشته و در روحیه حماسی افراد مؤثر بوده است.
 
وی با یادآوری نام شاعران زمان پیامبر(ص) و رجزخوانی‌ها و هجمه‌های کفار در زمان جنگ که از سوی مسلمانان پاسخ داده می‌شد، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد که نباید هجمه‌های دشمن را بی پاسخ گذاشت که گاهی این هجمه‌ها نظامی و گاهی با زبان است.
 
حسینی با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) که فرمود «مؤمن با زبان و شمشیرش جهاد می‌کند»، خطاب به شاعران گفت: شما نیز باید جهاد کنید؛ جهاد تبیینی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است توسط شاعران انجام می‌شود و ما در دوران انقلاب، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و... اینگونه اشعار را دیده‌ایم.
انتهای پیام
captcha